پشتیبانی ترامپ از رقیب امانوئل مکرون


پشتیبانی ترامپ از رقیب امانوئل مکرون

اریک زمور، رقیب امانوئل مکرون در انتخابات آتی فرانسه گفت دونالد ترامپ از او خواسته در رقابت‌های انتخاباتی قوی و مصمم بر اعتقادات خود باشد.

اریک زمور، رقیبا راست گرای افراطی رییس جمهور فعلی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور روز گذشته گفت دونالد ترامپ از او خواسته به برنامه ریزی‌های انتخاباتی خود ادامه دهد و بر اعتقادات و خواسته‌های سیاسی خود پافشاری کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، اریک زمور یکی از رقیبان جدی امانوئل مکرون در انتخابات آتی فرانسه است که به نظر می‌رسد در حال تبدیل شدن به رقیبی جنجالی در روند انتخابات است.

اعضای تیم مبارزاتی زمور گفته اند وی حدود ۴۰ دقیقه با دونالد ترامپ گفتگوی تلفنی داشته که ضمن این گفتگو‌ها رییس جمهور پیشین آمریکا برخی تجربیات خود در زمینه رقابت‌های سیاسی را در اختیار این کاندیدای فرانسوی قرار داده است.

زمور روز گذشته در میان رسانه‌های خبری گفت: ترامپ از من خواست همانی که هستم بمانم و در رقابت‌های انتخاباتی قوی باشم. رسانه‌ها نگاهی منفی به من دارند، ولی مهم این است که من به خودم وفادار بمانم.

رسانه‌های فرانسوی، اما پس از انتشار این اظهارات هر گونه حمایت دونالد ترامپ از زمور را نفی کردند و گفتند: ترامپ بار‌ها اعلام کرده که امانوئل مکرون انسان خوبی است.

روزنامه "پاریزین" فرانسه نیز اعلام کرد ترامپ هرگز به طور آشکار از زمور حمایت نکرده است.

زمور در میان خبرنگاران تاکید کرد در گفتگویش با ترامپ گفت است هر دو کشور آمریکا و فرانسه نیاز به "برخورد تمدنها" دارند.

برخورد تمدن ها یا جنگ تمدن ها یکی از معروفترین تئوری های سیاسی پس از جنگ سرد بود که از سوی ساموئل هانتینگتون مطرح شد. هانتینگتون در تئوری خود تمدن‌های جهان را به قسمت‌های مجزا تقسیم می‌کند که شامل ۹ حوزۀ تمدن غرب، تمدن اسلامی، ارتدوکس‌ها، ژاپن، چین، آمریکای لاتین، آفریقا، تمدن بودایی و هندوئیسم می‌شود.

پشتیبانی ترامپ از رقیب امانوئل مکرون

هانتینگتون با اشاره به موضوعاتی چون جنگ یوگسلاوی و درگیری هند و پاکستان، مذهب را به عنوان نقش کلیدی در این درگیری ها مطرح می‌کند. او ترکیه و ایران را به عنوان کشورهای نوظهور در عرصه بنیاد گرایی اسلامی مطرح می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک