سه مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بروجرد تخریب شد


سه مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بروجرد تخریب شد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی سه مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی این شهرستان تخریب و آزادسازی شد.

جواد گودرزی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخریب با حضور نماینده دادستان و مسوولان جهادکشاورزی و امور اراضی و با همکاری اداره راهداری و عوامل انتظامی انجام و پنج هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

وی بیان کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز روز گذشته طبق دستور مقام قضایی سه بنای غیر مجاز احداث شده در اراضی کشاورزی به وسعت ۱۶۰ متر مربع تخریب شد.

وی افزود: اجرای احکام این سه مورد شامل بنای ۱۶۰ متری واقع در جاده اراک - بروجرد آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در ماه گذشته همچنین ۱۰ مورد تغییر کاربری اراضی غیر مجاز در بروجرد تخریب شده است.

گودرزی اضافه کرد: همچنین در سال جاری با تخربب این بناها ۳۳۰ مترمربع قلع و قمع و فنس کشی تخریب و ۱۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی قطعه بندی شده در روستای بندیزه جمع آوری و آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سال گذشته نیز ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل احداث بنا، اسکلت فلزی، دیوارکشی و فنس کشی شده بود، تخریب و آزادسازی شد.

گودرزی یادآور شد: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوب‌ترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تامین امنیت غذایی است، لذا براساس نص صریح قانون هرگونه تغییر در این زمین‌ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی و ساخت بنا ممنوع است.
شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند