رویکرد اصلی دولت سیزدهم در اقتصاد چیست؟!


رویکرد اصلی دولت سیزدهم در اقتصاد چیست؟!

رییس سازمان توسعه و تجارت با تاکید بر این که عزم دولت سیزدهم توسعه صادرات غیرنفتی است گفت: نگاه به داخل و توجه به مقوله دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای اصلی دولت محسوب می شود.

علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه و تجارت روز در گفت و گو با الف گفت: افزایش صادرات یکی از اولویت‌های هر کشور خواهان رشد اقتصادی است. در کشور ما نیز توسعه صادرات غیر نفتی و عبور از اقتصاد تک محصولی از اولویت‌های اصلی در راستای اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی است. توسعه صادرات نه تنها حضور کشورها را در بازارهای بین‌المللی میسر می سازد بلکه نقش مهمی نیز در توسعه فرهنگ و آداب و رسوم کشورها در عرصه جهانی ایفا می کند.

وی افزود: عزم دولت سیزدهم در توسعه صادرات غیرنفتی در برنامه‌ریزی برای تنوع بازارهای هدف و اهتمام به تقویت و ایجاد زیرساخت های صادراتی و حمایت از صادرکنندگان تبلور یافته است. نگاه به داخل و توجه به مقوله دیپلماسی اقتصادی نیز از رویکردهای اصلی دولت محسوب می شود.

رییس سازمان توسعه و تجارت تقویت منابع مالی ارزی و ریالی، تسهیل مقررات تجاری، ارزی گمرکی ، مالی و مالیاتی ناظر بر صادرات، تبیین نقشه راه توسعه تجارت با کشورهای اولویت دار، تقویت دیپلماسی تجاری با کشورهای هدف از طریق فعال سازی کمیسیون ها و کمیته های مشترک بازرگانی، استقرار رایزنی بازرگانی و توسعه مراکز بازرگانی و تجاری در کشورهای کشورهای اولویت دار را از مهمترین برنامه ای این سازمان عنوان کرد.

پیمان پاک افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش بنیان، توسعه حمل و نقل و لجستیک صادراتی، فعال سازی کانال های بانکی در شرایط تحریم، فعال سازی ساز وکار تهاتر و رفع مشکل بازگشت ارز صادراتی، ایجاد هم‌افزایی بین نهادهای دولتی و نهادهای حاکمیتی به منظور پشتیبانی از توسعه و افزایش صادرات را از دیگر برنامه های مهم سازمان توسعه و تجارت را با هدف توسعه پایدار صادرات عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...