سیستان و بلوچستان از نظر بزرگراه فقیرترین استان کشور است


سیستان و بلوچستان از نظر بزرگراه فقیرترین استان کشور است

زاهدان - نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: سیستان و بلوچستان از نظر برخورداری از بزرگراه فقیرترین استان کشور به حساب می‌آید و ضروری است شاخص بزرگراهی آن در راستای افزایش ایمنی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- بم اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از وسیع‌ترین و پهناورترین طول راه‌های کشور، از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می‌آید، ضروری است شاخص بزرگراهی آن در راستای افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از مزیت ترانزیتی تقویت شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سال اخیر به منظور بهبود وضعیت راه‌های استان اقدامات مطلوبی انجام شده که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سال آینده منابع مالی قابل توجهی به این بخش تخصیص یابد.

وی بر تأمین منابع مختلف مالی برای احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت «جهاد نصر» کرمان برای احداث باقی مانده باند دوم در محور مواصلاتی زاهدان- بم در صورت تأمین اعتبار، از محل تهاتر نفت از طریق وزارت راه و شهرسازی و هیأت وزیران پیگیر خواهیم بود تا این مهم عملیاتی شود.

توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: در سال جاری با تقویت منابع مالی و حمایت‌های صورت گرفته تا ۲۵ اسفندماه ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان بم، زاهدان- خاش، زابل_ زهک و اکسل آباد - گوهر کوه- بزمان آماده بهره برداری خواهد شد. این اداره‌کل عزم خود را برای توسعه بزرگراه در استان جزم کرده به طوری که در برنامه دارد در صورت اختصاص منابع مالی مورد نیاز سال آینده بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه را در استان آماده بهره‌برداری کند.

عطااله اکبری تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۴۰۳ وضعیت ساخت ۴۰۰ کیلومتر باقی مانده راه اصلی استان به بزرگراه تعیین تکلیف شود تا شهروندان استان دغدغه جاده‌های استاندارد را نداشته باشند.

وی در خصوص محور مواصلاتی زاهدان- نصرت آباد- بم، گفت: طول کلی محور زاهدان- نصرت آباد ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۸۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود ۱۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان اسفندماه و مابقی تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات احداث باند دوم در قطعه یک محور زاهدان- میرجاوه در اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان با هدف رشد ترانزیت از بندر چابهار، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر و مصرف سوخت و ایمنی سفر کاربران جاده‌ای در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- بم اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از وسیع‌ترین و پهناورترین طول راه‌های کشور، از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می‌آید، ضروری است شاخص بزرگراهی آن در راستای افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از مزیت ترانزیتی تقویت شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سال اخیر به منظور بهبود وضعیت راه‌های استان اقدامات مطلوبی انجام شده که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سال آینده منابع مالی قابل توجهی به این بخش تخصیص یابد.

وی بر تأمین منابع مختلف مالی برای احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت «جهاد نصر» کرمان برای احداث باقی مانده باند دوم در محور مواصلاتی زاهدان- بم در صورت تأمین اعتبار، از محل تهاتر نفت از طریق وزارت راه و شهرسازی و هیأت وزیران پیگیر خواهیم بود تا این مهم عملیاتی شود.

توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: در سال جاری با تقویت منابع مالی و حمایت‌های صورت گرفته تا ۲۵ اسفندماه ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان بم، زاهدان- خاش، زابل_ زهک و اکسل آباد - گوهر کوه- بزمان آماده بهره برداری خواهد شد. این اداره‌کل عزم خود را برای توسعه بزرگراه در استان جزم کرده به طوری که در برنامه دارد در صورت اختصاص منابع مالی مورد نیاز سال آینده بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه را در استان آماده بهره‌برداری کند.

عطااله اکبری تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۴۰۳ وضعیت ساخت ۴۰۰ کیلومتر باقی مانده راه اصلی استان به بزرگراه تعیین تکلیف شود تا شهروندان استان دغدغه جاده‌های استاندارد را نداشته باشند.

وی در خصوص محور مواصلاتی زاهدان- نصرت آباد- بم، گفت: طول کلی محور زاهدان- نصرت آباد ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۸۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود ۱۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان اسفندماه و مابقی تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات احداث باند دوم در قطعه یک محور زاهدان- میرجاوه در اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان با هدف رشد ترانزیت از بندر چابهار، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر و مصرف سوخت و ایمنی سفر کاربران جاده‌ای در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

کد خبر 5426640

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا