مبارزه با قاچاق کالا، اولویت مهم دولت سیزدهم است


مبارزه با قاچاق کالا، اولویت مهم دولت سیزدهم است

 اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در کنار شفافیت و فساد ستیزی، مبارزه با قاچاق کالا، اولویت مهم دولت سیزدهم است که با نظارت دقیق بر چرخه مبدا تا مقصد کنترل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری، روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز قاچاق کالا و ارز ضربه سنگینی به ریشه اقتصادی جامعه وارد کرده است.

وی ادامه داد: همه نهادهایی که در این زمینه مسوولیتی بر عهده‌دارند باید وظیفه و نقش خود را درزمینهٔ جلوگیری از قاچاق کالا از مبدا تا مقصد مشخص کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بابیان اینکه اقدامات ارزشمندی در جلسه‌های سال‌های گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط اعضای این کمیسیون انجام‌شده است، اظهار داشت: بازنگری، بازبینی و بازتعریف از چرخه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ضروری است.

جان‌نثاری اضافه کرد: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از مبدا تا مصرف آماج حمله قرار بگیرد.

وی افزود: هرکدام از این کلمات بار معنایی خاص خود را دارد و باید به‌عنوان ملاک عمل قرار بگیرد.

جان‌نثاری بیان کرد: دستور کار این جلسه و کمیسیون، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و نباید از این دستور کار خارج شویم و موضوع‌های دیگر در این کمیسیون تداخل پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: باید بطور دقیق بررسی شود که چه کالاهایی به داخل و چه کالاهایی به خارج از استان قاچاق می‌شود.

جان‌نثاری ادامه داد: با دقت کافی و با بهره‌گیری از سامانه‌های نظارتی، کنترلی، ایست و بازرسی می‌توان از ورود و خروج کالای قاچاق جلوگیری کرد.

جان‌نثاری گفت: سامانه جامع انبارها باید به‌عنوان یک ابزار برای مبارزه با قاچاق کالا مورداستفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص قاچاق چوب افزود: رسانه ه در خصوص قطع درختان و نتایج حاصل از آن برای محیط‌زیست، گزارش‌های مستند و جامع تهیه کنند.

جان‌نثاری بیان کرد: اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه از رواج این مساله در استان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن استان بر چاه‌های تولید زغال نظارت کند.

جان‌نثاری افزود: فشار و نظارت ویژه در شهرستان‌هایی که در این زمینه فعال هستند باید افزایش پیدا کند بطوریکه محیط برای قاچاقچیان چوب در استان ناامن شود و حمل چوب برای آنها به‌صرفه نباشد.

به گزارش ایرنا، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان روز پنجشنبه با دستور کار ارائه گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص اتلاف، دست‌اندازی و نابودی منابع طبیعی از طریق قاچاق چوب، هیزم و زغال و طرح مسائل و مشکلات و راهکارهای صیانت از حقوق بیت‌المال و حقوق عامه در این زمینه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در استانداری اصفهان برگزار شد.

کشف ۶ هزار دستگاه ماینر، بیشترین کالای قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری در استان محسوب می‌شود و پارچه، موتورسیکلت، پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی و کارت گرافیک در رده‌های بعدی کالاهای قاچاق کشف‌شده در این استان است.

ماینر، دستگاه استخراج ارز دیجیتال است و ماینینگ به فرایند استخراج ارز دیجیتال توسط دستگاه ماینر یا رایانه‌های قدرتمند گفته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...