تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟


تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) سه خودروی تارا، دنا یا پژو 207 از حمله گران ترین خودروهای تولید داخل هستند که در این مطلب قصد داریم هزینه های نگهداری آنها را بررسی کنیم. شاید بخواهید قبل از خرید یک خودرو بدانید که هزینه‌های نگهداری کدام یک کمتر است و کدام بیشتر. یا در مورد قیمت قطعات ضروری آن اطلاعاتی کسب... نوشته تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌...

سه خودروی تارا، دنا یا پژو 207 از حمله گران ترین خودروهای تولید داخل هستند که در این مطلب قصد داریم هزینه های نگهداری آنها را بررسی کنیم.

شاید بخواهید قبل از خرید یک خودرو بدانید که هزینه‌های نگهداری کدام یک کمتر است و کدام بیشتر. یا در مورد قیمت قطعات ضروری آن اطلاعاتی کسب کنید. سه خودروی هم رده بازار که در یک رنج قیمتی نیز قرار دارند، تارا، دنا پلاس توربوشارژ اتومات و پژو 207 اتوماتیک هستند.

سه خودروی مذکور هر کدام در بازار حدود نیم میلیارد تومان قیمت دارند. هر یک مزیتی نسبت به دیگری دارد اما در نهایت هر سه خودرو می‌توانند نظر مشتری خود را جلب کنند و امکانات و مشخصات خوبی را ارائه دهند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به این خودروها از نظر هزینه‌های نگهداری‌شان بیندازیم. با ما همراه باشید.

هزینه های نگهداری و تعمیر تارا، دنا یا پژو 207

اگر بخواهیم به طور کلی دید اولیه‌ای از این سه خودرو ارائه کنیم باید بگوییم که ایران خودرو تارا، وسیله‌ای خواهد بود که بیشتر از دو خودروی دیگر روی دست شما خرج می‌گذارد، زیرا قیمت قطعات آن در بازار بیشتر است. مثلا کمک فنر جلوی تارا در بازار قیمت 730 هزار تومانی دارد؛ حال آن که قیمت همین قطعه برای پژو 207 اتومات 600 هزار تومان و برای دنا پلاس توربوشارژ 590 هزار تومان است.

بنابراین در رده‌بندی ابتدایی از پرهزینه ترین خودرو به کم هزینه ترین آن، تارا، پژو 207 اتومات و دنا پلاس توربوشارژ قرار خواهند گرفت. برای بررسی دقیق‌تر این عوامل هر سه خودرو را با همان ترتیب بالا و به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

نگهداری تارا و هزینه های آن

تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟

تفاضل قیمتی تارا ایران خودرو در دو مدل اتوماتیک و دنده‌ای حدودا 200 میلیون تومان است. فروشندگان بازار آزاد برای تارا دنده‌ای قیمت 400 میلیون تومانی در نظر گرفته‌اند، در حالی که قیمت تارا اتوماتیک 600 میلیون تومان خواهد بود. با این حساب تارا گران ترین خودروی این لیست است.

اگر تارا دارید یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است بدانید که در برخی از هزینه‌های نگهداری تارا پیشرو است. نمونه این قیمت‌های بالا را در مورد کمک فنر جلو دیدیم. بنابراین اگر بین خرید این سه خودرو یا حداقل دو تا از این خودروها مانده‌اید و فرقی برایتان ندارد که تارا باشد یا آن دو مورد دیگر، بهتر است کمی آینده‌نگری کنید.

اگر سری به سایت ایساکو بزنید، با قیمت برخی از قطعات یدک این خودرو آشنا خواهید شد. از این که دوباره کمک فنر را مثال بزنیم، می‌پرهیزیم اما می‌توان به برخی از قطعات دیگر این خودرو اشاره کرد. مثلا برای این که لنت ترمز عقب تارا را عوض کنید باید 187 هزار تومان بپردازید، در صورتی که لنت ترمز عقب پژو 207 اتومات 134 هزار تومان و همین قطعه برای دنا پلاس توربوشارژ، 120 هزار تومان خواهد بود. البته در برخی از هزینه‌ها نیز تفاوتی میان این سه خودرو نیست؛ مانند فیلتر هوا و تعویض روغن.

نگهداری پژو 207 اتومات و هزینه های آن

تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟

پس از تارا دومین محصول تولید ملی که از قیمت بالایی برخوردار است، پژو 207 اتوماتیک است. همان‌طور که گفتیم تارا اتوماتیک 600 میلیون تومان است و پژو 207 اتومات با قیمت 550 میلیون تومانی فاصله‌ای کم با آن دارد. اما سوال ما در مورد هزینه‌های نگهداری این خودرو است.

خب در خصوص هزینه‌های نگهداری دومین خودروی گران قیمت ملی اگر بگوییم که چندان تفاوتی وجود ندارد، اشتباه نگفته‌ایم. در کل اگر هزینه‌ها را به صورت کلی در نظر بگیریم تفاوت محسوس و آزاردهنده‌ای میان آنها وجود نخواهد داشت، اما اگر هزینه‌ها را با احتساب کمک فنر جلو و لنت ترمز عقب در نظر بگیریم، فرق خواهد کرد. در سایر هزینه‌ها از قبیل تسمه، شمع، دینام و لنت ترمز جلو قیمت‌ها یکسان است.

نگهداری دنا پلاس توربوشارژ و هزینه های آن

تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟تارا، دنا یا پژو 207، هزینه‌ نگهداری کدام کمتر است؟

چهارمین محصول گران قیمت بازار خودروی کشور، دنا پلاس توربوشارژ است و قبل از آن تندر 90 پلاس قرار دارد. قیمت این خودرو در بازار آزاد 500 میلیون تومان خواهد بود. همان‌طور که ذکر کردیم، راننده خودروی دنا پلاس توربو برای کمک فنر جلو باید به نمایندگی‌های خودرویی ایساکو، 590 هزار تومان بپردازد. همین قطعه برای کمک فنر عقب حدود 430 هزار تومان است.

راننده دنا برای تعویض لنت ترمز جلو باید در هر 20 هزار کیلومتر، 146 هزار تومان هزینه کند و برای لنت ترمز عقب نیز 120 هزار تومان. برای تعویض چهار شمع این خودرو نیز باید حدود 84 هزار تومان هزینه نمائید. لیست برخی از قطعات این سه خودرو در ادامه خواهد آمد.

اقلام مصرفیدنا پلاس توربوشارژ اتوماتتارا اتوماتپژو 207 اتومات
کمک فنر جلو590 هزار تومان732 هزار تومان600 هزار تومان
کمک فنر عقب439 هزار تومان609 هزار تومانعدم موجودی
لنت ترمز جلو146 هزار تومان158 هزار تومان158 هزار تومان
لنت ترمز عقب120 هزار تومان187 هزار تومان134 هزار تومان
تسمه دینام79 هزار تومان183 هزار تومان183 هزار تومان
شمع21 هزار تومان41 هزار تومان41 هزار تومان
تیغه برف پاک کن جلو73 هزار تومان62 هزار تومان85 هزار تومان
فیلتر هوا18 هزار تومان29 هزار تومان34 هزار تومان
فیلتر روغن20 هزار تومان20 هزار تومان20 هزار تومان
فیلتر بنزین18 هزار تومان18 هزار تومان18 هزار تومان
روغن ترمز36 هزار تومان36 هزار تومان36 هزار تومان
روغن موتور یک لیتری70 تا 90 هزار تومان70 تا 90 هزار تومان70 تا 90 هزار تومان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات