لاوروف: امروز به پیشنهاد‌های آمریکا پاسخ می‌دهیم


لاوروف: امروز به پیشنهاد‌های آمریکا پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش امروز به پیشنهاد‌های آمریکا در خصوص تضمین‌های امنیتی پاسخ می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان – سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از پاسخ کشورش به پشنهاد‌های آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: امروز ما پاسخ هایمان را در خصوص پیشنهاد‌های آمریکا در خصوص تضمین‌های امنیتی ارسال می‌کنیم.

او در ادامه افزود: در اجرای توافقنامه مینسک سوگیری وجود دارد و غرب آنچه را که برایش مناسب است از مفاد سازمان امنیت و همکاری اروپا انتخاب می‌کند.

او همچنین گفت: تضمین‌های امنیتی که ما خواهان آن هستیم، اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آن تأکید دارد. ناتو در سال‌های گذشته تعلل کرده و از بحث در مورد پیشنهاد‌های ما در مورد امنیت در اروپا خودداری کرده است

در حالی که روسیه به دنبال بافتن راهی برای حل بحران کنونی است و وزیر خارجه روسیه از ارسال پاسخ‌های کشورش به پیشنهاد‌های آمریکا خبر می‌دهد، کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن روسیه در این بحران هستند.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس با انتشار مطلبی در نشریه دیلی تلگراف مدعی شد پوتین به دنبال ان است که بحران اوکراین را برای چند ماه طول دهد. وی نوشت: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه در حال عقب نشینی از مرز‌های اوکراین است، وجود ندارد.

گفتنی است پیش از آننیز یک مقام ارشد در دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود در ادامه اتهام پراکنی‌های غرب علیه روسیه مدعی شده بودند: روسیه به دروغ می‌گوید در حال خروج نیرو‌های نظامی خود از مرز‌های اوکراین است. مسکو بر خلاف ادعا‌های پوتین در حال تقویت حضور نظامی خود در امتداد مرز‌های اوکراین است و تا روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰۰ نیروی نظامی دیگر در این مناطق مستقر کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد