دستگیری متخلفین صید ماهی با مواد منفجره در پلدختر


دستگیری متخلفین صید ماهی با مواد منفجره در پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر از دستگیری متخلفین صید ماهی با مواد منفجره، در گشت و کنترل مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان و دره شهر خبر داد.

علی الشتری نژاد امروز ۲۸ بهمن‌ماه، اظهار کرد: در پی گشت و کنترل و پایش حوزه‌های بینابینی شهرستان‌های پلدختر و دره شهر، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست این دو شهرستان موفق شدند متخلفین زیست‌محیطی که با مواد منفجره اقدام به صید غیرمجاز ماهی نموده بودند را دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: این متخلفین در فصل ممنوع و با ادوات غیرمجاز (مواد منفجره) اقدام به صید ماهی کرده بودند که از آن‌ها حدود دو کیلوگرم مواد منفجره، یک دستگاه کامل وسیله انفجار شامل بیست متر سیم برق و یک عدد باطری موتورسیکلت و تعداد ۸۶ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر خاطرنشان کرد: پرونده این متخلفین پس از تکمیل، جهت سیر قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید و وسایل آن‌ها تا خاتمه رسیدگی و صدور رأی قطعی به‌صورت امانی زیر نظر سازمان نگهداری می‌شوند.

الشتری نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه مجازات صید با مواد منفجره در قانون شکار و صید مشمول حبس از ۹۱ روز تا سه سال یا جزای نقدی پیش‌بینی‌شده و همچنین شروع فصل ممنوعیت شکار و صید و آغاز فصل تخم‌ریزی آبزیان، انتظار می‌رود همگان به ممنوعیت‌های زمانی، مکانی، طرق و ادواتی شکار و صید توجه نموده تا ضمن حفظ محیط‌زیست، مشمول جرائم قانونی نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟