بودجه عمرانی خوزستان برای سال آینده 70 هزار میلیارد ریال است


بودجه عمرانی خوزستان برای سال آینده 70 هزار میلیارد ریال است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی خوزستان در سال آینده حدود 70 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا مجتبی یوسفی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای بخش اسماعیلیه اهواز در روستای طاهریه این بخش بیان کرد: بعد از موضوع رفع تنش آبی در حال پیگیری برای پوشش گازرسانی در استان هستیم و در حال حاضر روستاهایی با ۱۰ خانوار هم در حال گازرسانی هستند.

وی برق رسانی به اغلب روستاهای کشور را از افتخارات نظام‌ جمهوری اسلامی دانست و افزود: یکهزار و ۵۰۰ روستای خوزستان تا سال گذشته تنش آبی داشتند اما امسال تقریبا یکهزار روستا آبدار شده‌اند.

یوسفی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کمیسیون عمران برای رفع نیازهای استان به ویژه در بحث آب گفت: با هم افزایی و دعوت مسئولان مختلف کشوری به خوزستان مسائل استان در سطحی ملی بیان شدند.

وی با بیان اینکه تنها صحبت کردن مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: نباید فقط اخبار بد از خوزستان منتشر شود زیرا این اخبار سرمایه گذاران را از استان فراری می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس از دیگر اقدامات انجام شده را تخصیص قیر رایگان برای طرح‌های عمرانی و جاده ای به استان عنوان کرد وگفت: برای حمایت از کشاورزان نخلدار خوزستان نیز همه خرمای تولیدی استان خریداری شد این در حالی است که بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده بود.

وی افزود: همچنین سال بعد هر کیلو گندم از کشاورزان ۹۰ هزار ریال خریداری می شود که تقریبا افزایش۲ برابری در قیمت گندم را خواهیم داشت.

بودجه عمرانی خوزستان در سال ۱۴۰۱ نسبت به امسال ۱۴ درصد رشد داشته است.

امروز با حضور مسئولان کشوری طرح آبرسانی به ۱۴ روستای بخش اسماعیلیه اهواز بهره برداری شد.

طبق اعلام مدیرعامل آبفای خوزستان از ابتدای امسال تا کنون یکهزار روستا در استان آبدار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت