نیاز اعتباری از مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی است


نیاز اعتباری از مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، نیاز به تسهیلات و سرمایه در گردش از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است که رفع آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: دستورالعمل‌های دست و پاگیر صادر شده از مرکز یا استان که در مسیر تولید و صادرات واحدها موانعی ایجاد کرده از دیگر مسائل و مشکلاتی است که در این بازدیدها توسط تولیدکنندگان مطرح شد.

وی گفت: رفع مشکل واحدهای تولیدی استان در دستور کار ویژه است که به‌جد آن را دنبال می‌کنم و به همین منظور از واحدهای تولیدی استان با حضور مدیران مرتبط بازدید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون از چند واحد تولیدی موفق و بزرگ استان بازدید کردیم و آنجا هم مشکلاتی مطرح شد که اقداماتی را در جهت رفع مشکلات این واحدها نیز انجام دادیم یا در دستور کار است.

وی افزود: در کنار رصد واحدهای تولیدی بزرگ به سراغ واحدهای تولیدی خرد و کوچک هم رفته‌ایم که در شهرک‌های صنعتی استان با یک سوم یا یک پنجم ظرفیت کار می‌کنند و متاسفانه برخی از واحدها تعطیل هستند.

قناعت با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و تعطیل از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید رییس جمهور است گفت: امروز از نزدیک مسائل و مشکلات این گونه واحدها در شهرک صنعتی بیرجند با همراهی دستگاه‌های ذیربط و بانک‌ها به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و به متولیان دستور پیگیری داده شد.

وی ادامه داد: بعد از بازدید هر واحد با حضور مدیران مرتبط به‌صورت میدانی تشکیل جلسه دادیم و مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت همچنین با پیگیری نهایی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ، واحد تولیدکننده لوله پلی اتیلن، کارخانه تولیدی عایق رطوبتی، شرکت تولیدی پولاد مشبک، واحد تولید عرقیات گیاهی و کارخانه محصولات لبنی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند هستند که استاندار خراسان جنوبی امروز از آنها بازدید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، جمعی از مدیران ستادی و استانی در این بازدید، استاندار خراسان جنوبی را همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟