جیرفت صاحب نگارخانه می شود/ انتخاب هنر برای هدیه دادن 


جیرفت صاحب نگارخانه می شود/ انتخاب هنر برای هدیه دادن 

ذبیح الله اعظمی گفت: با توجه به دغدغه های هنرمندان، راه اندازی نگارخانه در دستور کار قرار دارد و مکان راه اندازی آن نیز تعیین و مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «ذبیح الله اعظمی» عصر امروز در آئین اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان در نگارخانه یادمان ولایت جیرفت، با بیان این مطلب که آثار هنری هنرمندان به اقتصاد هنر کمک می کند، گفت: پیگیر راه اندازی فرهنگسرا در جیرفت هستم.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به دغدغه های هنرمندان، راه اندازی نگارخانه در دستور کار قرار دارد و مکان راه اندازی آن نیز تعیین و مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای هنری شگرفی در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد و باید استعدادهای آنها پرورش یابد که می توانند آینده و نام جیرفت را سربلند می کنند.

اعظمی با بیان این مطلب که هنرمند هم می خواهد دیده شود و هم طریق فروش آثار خود کسب درآمد کند، ابراز کرد: به منظور حمایت از هنرمندان، بخشی آثار آنها را برای هدیه دادن خریداری می کنم و در شورای اداری شهرستان نیز مطرح می کنم که ادارات برای اهدای جوایز و هدایا، آثار هنرمندان را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۳ سرای محله در حال ساخت است که از این سراها می توان مکانی برای برپایی نمایشگاه، محلی برای بازی کودکان و برگزاری دوره های آموزشی بهره برد.

وی اضافه کرد: در نظر دارم برای سال آینده برگزاری جشنواره بهار نارنج در عنبرآباد و یا جیرفت را در شورای راهبردی مطرح کنم.

اعظمی عنوان کرد: در صورت موافقت، این جشنواره هم زمان با گل دهی مرکبات برای دیده شدن ظرفیت های منطقه برگزار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان سال آینده جشنواره فیلم های کوتاه فجر را در منطقه برگزار کرده و به نام جنوب کرمان ثبت کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: بخشی از بودجه فرهنگی را از مسئولیت های اجتماعی معادن تامین می کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟