از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تا شناسایی اصالت مدارک دانشگاهی با QR کد


از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تا شناسایی اصالت مدارک دانشگاهی با QR کد

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد

متقاضیان می‌توانند از سوم تا پنجم اسفند، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. این آزمون ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

طبق اعلام سازمان سنجش، دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش بارگذاری خواهد شد.

انتخاب رشته اینترنتی برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ است و نتایج نهایی پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های کشور هم در نیمه اول شهریور سال آینده اعلام می‌شود.

ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی از تاریخ اول آذر آغاز شد و تا هشتم آذر ادامه داشت.

آغاز انتخاب واحد دانشجویان پیام نور از فردا

براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور، به منظور تسریع در تشکیل و برگزاری کلاس‌ها تمام دانشجویان می‌توانند از فردا ( یکشنبه، ۲۴ بهمن) با مراجعه به سیستم گلستان برای ثبت انتخاب واحد در نیم‌سال جاری و یا حذف و اضافه دروسی که در ترم دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ثبت کرده‌اند، اقدام کنند.

رسول جلیلی درباره استعلام مدارک دانشگاهی فارغ التحصیلان گفت: وزارت علوم با راه اندازی سامانه‌ای توانسته است مشخصات شناسنامه ای و دانشجویی را در زمان تحصیل دانشجویان وارد سامانه مربوطه کند و به جعلی یا اصلی بودن مدرک تحصیلی پی ببرد.

طی چند ماه اخیر بازار سودجویان جعل و فروش مدارک دانشگاهی برای عموم مردم داغ‌تر شده و برخی سلبریتی‌ها و اشخاص مشهور و پرطرفدار در فضای مجازی از این راه درآمد کسب می‌کنند.

او گفت: در گواهی نامه‌های ارائه شده به فارغ التحصیلان دانشگاهی QR کدی وجود دارد که اگر پویش شود، می‌تواند مشخص کند که مدرک صادر شده مربوط به دانشگاه محل تحصیل دانشجو است یا خیر.

به گفته روسای دانشگاهی، سازمان‌هایی که به مسئله تقلب یا اصلی بودن مدرک فارغ التحصیلان حساسیت دارند؛ نامه‌هایی را به صورت محرمانه به دانشگاه‌ها ارسال می‌کنند و آن‌ها هم پاسخ درست را در این زمینه خواهند داد.

به گفته جلیلی معمولا هفته‌ای یک الی دو نامه به دانشگاه شریف از سازمان‌های مختلف جهت استعلام مدارک فارغ التحصیلان ارسال می‌شود تا با شناسایی کپی مدارک به اصلی یا جعلی بودن آن‌ها پی برده شود.

او افزود: اگر مصرف کننده مدرک دانشگاهی فرد حساسی باشد، به راحتی استعلام آن را از دانشگاه‌های کشور دریافت می‌کند و مشکل جعل گواهی فارغ التحصیلان هم حل می‌شود.

اعلام شرایط برگزاری کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نیمسال دوم

حیدر میر فخرالدینی در نامه‌ای به روسای واحد‌های استانی، دانشکده و آموزشکده‌های وابسته نحوه برگزاری کلاس‌ها در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

با احترام در پاسخ به سوالات روسای واحد‌های استانی درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در شرایط جدید ناشی از ورود به پیک ششم کرونا اعلام می‌شود، نظر به اهمیت حفظ سلامت آحاد جامعه به‌ویژه دانشجویان، همکاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و ضرورت اهتمام و احترام به دغدغه‌های خانواده دانشجویان با توجه به رنگ‌بندی‌های متفاوت اعلام‌شده برای استان و شهرستان‌های مختلف کشور از سوی وزارت بهداشت که ناشی از گسترش سویه جدید ویروس کرونا و امیکرون در کشور است؛ مجدداً یادآوری می‌شود تشکیل کلاس‌های حضوری در هر یک از دانشکده آموزشکده‌های وابسته به دانشگاه صرفاً منوط به اخذ مجوز از ستاد‌های استانی مبارزه با ویروس کرونا است.

در صورت اخذ مجوز از ستاد‌های استانی و متعاقب آن تشکیل کلاس‌های حضوری به‌ویژه کلاس‌های دروس عملی برای دانشجویان بومی استان و شهرستان رعایت تمامی مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و سایر ضوابط و مقرراتی که از طرف مراجع ذی‌صلاح اعلام‌شده و یا می‌شود، الزامی است.

شرایط حذف نیمسال دوم تحصیلی دانشجویان ارشد بهشتی

با اعلام مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ این دانشگاه می‌توانند با توجه به شرایط ناشی از همه گیری کرونا ویروس در چهار نیم سال گذشته، ضمن رعایت شرایط مشخص، تقاضای حذف یکی از نیم سال‌هایی که در آن صرفا پایان نامه با نمره ناتمام را دارند، ارائه دهند.

بر این اساس، تقاضای حذف نیم سالی که در آن طرحواره پایان نامه تصویب شده است، امکان پذیر نیست.

دانشجویانی می‌توانند برای حذف نیمسال خود درخواست بدهند که قبلا از حذف، وقفه و مرخصی نیمسال بدون احتساب استفاده نکرده اند.

طبق آیین نامه ماده ۱۷ آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل، دانشجویی مشمول استفاده از این تسهیلات است که در زمان مقرر ثبت نام و انتخاب واحد کرده باشد.

دانشجویان متقاضی حذف نیمسال تا پایان وقت اداری روز سه شنبه سوم اسفند ماه می‌توانند درخواست خود را به همراه تصویر آخرین کارنامه به دبیرخانه معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی ارائه دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)