منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟


منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اگر منتظر تماشای فیلم مرگ بر روی نیل – Death on the Nile هستید، در ادامه می‌توانید خلاصه نقدها و نظرات منتقدان مختلف را درباره این اثر مطالعه کنید. مرگ بر روی نیل، جدیدترین ساخته‌ی «کنت برانا» و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی «آگاتا کریستی» است که اخیرا در سینماهای جهان روی پرده... نوشته منتقدان درباره...

اگر منتظر تماشای فیلم مرگ بر روی نیل – Death on the Nile هستید، در ادامه می‌توانید خلاصه نقدها و نظرات منتقدان مختلف را درباره این اثر مطالعه کنید.

مرگ بر روی نیل، جدیدترین ساخته‌ی «کنت برانا» و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی «آگاتا کریستی» است که اخیرا در سینماهای جهان روی پرده رفته است؛ نظرات منتقدان درباره‌ی این فیلم را در ادامه بخوانید.

کنت برانا با فیلم «بلفاست» حضور پررنگی در فصل جوایز داشت اما به نظر نمی‌رسد که با مرگ بر روی نیل آن موفقیت‌ها را تکرار کند؛ با وجود این، با توجه به محبوبیت «هرکول پوآرو» و آگاتا کریستی، می‌توان انتظار داشت که فیلم از نظر تجاری موفق باشد و افتتاحیه‌ی جهانی 33.8 میلیون دلاری آن، اثباتی بر این ادعاست.

منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟

فیلم تا اینجا میانگین امتیاز 65 درصد از سایت راتن‌تومیتوز و 52 درصد از سایت متاکریتیک را دریافت کرده و امتیاز مردمی فیلم در سایت آی‌ام‌دی‌بی، 6.7 است (که احتمالا پایین‌تر خواهد آمد). برای مقایسه، نسخه‌ی قبلی، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» که در سال 2017 اکران شد، میانگین امتیاز 60 درصد از سایت راتن‌تومیتوز و 52 درصد از متاکریتیک را کسب کرده بود (امتیاز آی‌ام‌دی‌بی این فیلم 6.5 است). در نتیجه هر دو فیلم از دیدگاه منتقدان و مخاطبان به یکدیگر نزدیک هستند و اگر از قتل در قطار رضایت داشتید، احتمالا قسمت دوم هم برای شما راضی‌کننده خواهد بود.

فیلم مرگ بر روی نیل، در سایت متاکریتیک، تا اینجا 18 نقد مثبت، 28 نقد متوسط و 4 نقد منفی دریافت کرده که بخش‌هایی از این نقدها را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

«راب رکتور» از «فیلم تریت» – امتیاز: 78 از 100

مرگ بر روی نیل در مقایسه با قتل در قطار سریع‌السیر شرق، بهتر و پرکشش‌تر است و با اینکه حضور «ارمی همر» را باید سوال‌برانگیز بدانیم اما فیلم در مجموع یکی از آثار بلاک‌باستریِ خوب کنت برانا است. او احتمالا ماجراجویی‌های پوآرو را در سال‌های آتی هم ادامه خواهد داد.

منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟

«جیمز براردینلی» از «ریل‌ویوز» – امتیاز: 75 از 100

طرفداران جدی آگاتا کریستی شاید از بعضی تغییرات این فیلم نسبت به کتاب ناامید شوند اما مرگ بر روی نیل در مجموع وفادارانه است و در عین حال، به اندازه‌ی کافی متفاوت هست تا با مضامین و نگرانی‌های عصر مدرن، هم‌سو باشد.

«بیلژ ابیری» از «والچر» – امتیاز: 70 از 100

کنت برانا اگر آزادی داشته باشد، افراط‌گرا می‌شود اما افراط‌گرایی او هرگز بدبینانه یا سطحی نیست. فیلم در حقیقت، اثری شخصی به حساب می‌آید. حس می‌کنید که فیلمساز می‌خواهد شما را هیجان‌زده کند زیرا خودش با این داستان‌ها هیجان‌زده شده است.

«مویرا مک‌دونالد» از «سیاتل تایمز» – امتیاز: 63 از 100

پوآرو همیشه باهوش است اما شخصیت‌های دیگر فیلم خیر. فیلم‌نامه‌ی «مایکل گرین» به شکل عجیبی منفصل است و گاهی این حس را داریم که تعدادی از سکانس‌های مهم را از دست داده‌ایم که اگر در فیلم بودند، احتمالا به ما می‌گفتند چرا باید به این شخصیت‌ها اهمیت دهیم. با این همه، تماشای مرگ بر روی نیل آزاردهنده نیست.

منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟منتقدان درباره فیلم مرگ بر روی نیل چه می‌گویند؟

«باب استراس» از «سانفرانسیسکو کرونیکل» – امتیاز: 50 از 100

بازی‌های اغراق‌آمیز بازیگران و دیالوگ‌های احمقانه گاهی حواس بیننده را پرت می‌کنند؛ این دیالوگ‌ها در ترکیب با لهجه‌ی فرانسوی بد کنت برانا، بدتر هم شده‌اند. با این حال، کارگردانی کنت برانا و نویسندگی مایکل گرین به اندازه‌ی کافی خوب هستند تا به این ماجراجویی، کمی چاشنی احساس اضافه کنند.

«راجر مور» از «مووی‌نیشن» – امتیاز: 50 از 100

مرگ بر روی نیل هرگز اجازه نمی‌دهد تا کیفیت و توجه‌اش به جزئیات را از یاد ببرید اما خودش گاهی فراموش می‌کند که باید سرگرم‌کننده هم باشد.

«هانا استرانگ» از «لیتل وایت لایز» – امتیاز: 30 از 100

این فیلم بی‌روح و مبتذل را نمی‌توان حتی در طبقه‌ی «آنقدر بد که خوب است» قرار داد و لذتی از آن برد. فیلم، زمان شما، تیم بازیگری و تیم‌ سازنده را هدر داده است.

در این فیلم، بازیگرانی همچون کنت برانا، تام بیتمن، آنت بنینگ، ارمی همر، رز لزلی، راسل برند، اِما مکی و گل گدوت به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم با بودجه‌ی 90 میلیون دلاری ساخته شده است و باید تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد.

منبعmetacritic

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل