اردوی جهادی پزشکی در پاکدشت برگزار شد


اردوی جهادی پزشکی در پاکدشت برگزار شد

تهران- ایرنا- اردوی جهادی پزشکی به همت گروه جهادی دانشگده علوم پزشکی دانشگاه شاهد، در محله استاد شهریار شهرک انقلاب پاکدشت برپا شد.

دبیر حُمات ( حلقه‌های میانی) سازمان تبلغات اسلامی شهرستان پاکدشت در حاشیه این اردوی جهادی به خبرنگار ایرنا گفت: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در استفاده از جوانان در تحقق بیانه گام دوم انقلاب، حلقه‌های میانی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور اتصال مردم و مسوولان در شهرستان پاکدشت شکل گرفت.
حجت الاسلام مهدی اکبری افزود: حلقه‌های میانی سازمان تبلیغات با شناسایی گروه‌های مختلف جهادی و مناطق محروم، تلاش دارد تا در حوزه‌های مختلف معیشت، ازدواج، رفع مشکلات اداری مردم و مطالبه‌گری از مسوولان واردمیدان شده و گوشه‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کند.
وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات، ورود به حوزه بهداشت و درمان است تا با استفاده از توان و تخصص گروه‌های جهادی عدالت اجتماعی در برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی محقق شود.
وی افزود: بیش از ۶ هزار خانواده در محله استاد شهریار و شهرک انقلاب پاکدشت و ۳۵ هزارنفر در منطقه حصارامیر این شهرستان با کمترین امکانات درمانی و بهداشتی سکونت دارند این گروه‌ جهادی، فعالیت خود را در این منطقه انجام می‌دهد.
اکبری اظهارداشت: در این اردوی یک روزه که هر ماه در یکی از مناطق پاکدشت برگزار می‌شود، پزشک عمومی، ماما، چشم پزشک و متخصص شنوایی سنجی ، مشاو رخانواده و روانشناس حضور دارند و علاوه بر معاینه، خدمات غربالگری، سنجش کودکان، آزمایش تشخیص طبی، نوار قلب و سرم‌تراپی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی گفت: امروز بیش از ۵۰۰ نفر از خدمات رایگان این اردو برخوردار شدند.

اردوی جهادی پزشکی در پاکدشت برگزار شد


وی افزود: داروی مورد نیاز بیماران، آزمایش تشخیص طبی، نوار قلب، تزریقات و سرم‌تراپی بیماران به صورت رایگان ارائه می‌شود.
این مسوول اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت اظهار داشت: پس از پایان این اردوی جهادی، تیم پشتیبان با مراجعه کنندگان تماس گرفته و وضعیت بهبودی آنان را پیگیری می‌کنند تا از سلامتی کامل آنان اطمینان حاصل شود.
وی تصریح کرد: در این اردو به افرادی که تحت درمان چشم قرار گیرند، در صورت نیاز عینک رایگان ارائه می‌شود.
اکبری اظهار داشت: با تفاهم‌نامه منعقد شده با هلال احمر استان تهران و برخی از بیمارستان‌ها، بیمارانی که به عمل جراحی و یا درمان تخصصی نیاز دارند، تا سقف ۱۲ میلیون تومان هزینه‌های درمان بلاعوض به آنان اهدا می‌شود.
وی گفت: اگر فرد نیازمند از قبل هزینه‌های درمان را پرداخت کرده باشد، با ارائه اصل فاکتور بیمارستان، هزینه درمان به وی پرداخت می‌شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین