قیمت نان در چهارمحال و بختیاری اصلاح شد


قیمت نان در چهارمحال و بختیاری اصلاح شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب شورای آرد و نان استان متناسب با هزینه‌های واحدهای نانوایی قیمت نان در استان اصلاح و هر قرص نان 100 تومان گران شد.

خالد طاهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توافق‌نامه‌ای که با اتحادیه نانوایان استان بسته شده است افزایش قیمت نان مشروط به ارتقای کیفیت، رعایت بهداشت و رعایت وزن چانه‌ها و زمان طبخ نان است.

وی ادامه داد: در صورتیکه این سه شرط رعایت نشود قیمت نان به روال سابق بازمی‌گردد و ۱۰۰ تومان ارزان‌تر می‌شود.

طاهری برتشدید نظارت بر پخت نان در استان خبر داد و گفت: در هر شهرستان دو تیم سه نفر متشکل از نماینده تعزیرات حکومتی، یک بازرس بسیجی و یک بازرس از سازمان جهاد کشاورزی بر نحوه پخت، رعایت بهداشت و وزن چانه‌ها نظارت می‌کند و در صورتیکه استانداردها رعایت نشود با آن واحد مطابق دستورالعمل‌های موجود برخورد می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، تنوع نان‌های پخته شده در استان را از مهمترین برنامه‌های این سازمان برای ارتقای کیفی نان مصرفی مردم دانست و گفت: تلاش شده تا با الگوگیری از استان‌های همدان و خراسان رضوی نان‌های باکیفیت و متنوعی به مردم ارائه شود که در همین راستا برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.

طاهری همچنین توزیع هوشمند نان را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و افزود: در پی آن هستیم که مردم بتوانند در قالب یک نرم‌افزار نان مصرفی خود را درب خانه تحویل بگیرند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه است.

در این استان یک هزار واحد نانوایی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟