حکم جالب قاضی کرمانی برای 3 پزشک


یک قاضی کرمانی برای سه پزشک به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی، به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس ، حکم داد. به گزارش خراسان، سرپرست محاکم کیفری 2 کرمان گفت:براساس رای صادر شده از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری 2 کرمان، سه پزشک...

یک قاضی کرمانی برای سه پزشک به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی، به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس ، حکم داد.

به گزارش خراسان، سرپرست محاکم کیفری 2 کرمان گفت:براساس رای صادر شده از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری 2 کرمان، سه پزشک که به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی بر اثر رعایت نکردن نظامات پزشکی محاکمه و محکوم شده‌اند، به جای رفتن به زندان، به ارائه خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس می پردازند.

قاضی علی میرزابیگی افزود :به دنبال اعلام شکایت والدین یک نوزاد سه روزه از سه پزشک به دلیل کم کاری کادر درمان در هنگام زایمان، پرونده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی دقیق و گزارش نظریه پزشکی قانونی مشخص شد که فوت نوزاد به دلیل نارسایی تنفس به دنبال ورود مایع آمنیوتیک در مجاری هوایی اتفاق افتاده است که سه تن از پزشکان در این زمینه به میزان ۲۰درصد ، ۱۲ درصد و 8 درصد در مرگ این نوزاد مقصر شناخته شده اند.

وی گفت: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری درجه 5 و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هرکدام به شش ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شدند، اما با توجه به وجود جهات تخفیف و رشته تخصصی محکومان و این که اعمال مجازات حبس مانع از بهره مندی اقشار نیازمند جامعه به خدمات پزشکی آنان بوده و جرم ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، بر این اساس متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شدند.

سرپرست محاکم کیفری 2 کرمان افزود: در این حکم همچنین تاکید شده است که با توجه به راه اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارا... کرمان و به منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از آن ها در دوران بازپروری مقرر شد ، محکوم علیه به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه شامل مادر، خواهر و فرزند دختر آن ها که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان است، اقدام کند و این افراد از طریق معرفی معاونت اجتماعی سپاه ثارا... درمان شوند.

میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکومان از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری، برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقی مانده مجازات در زندان صادر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش