12 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند


12 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان گفت: 12 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

سید عیسی سهرابی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط سخت و متفاوت آموزش در دوران کرونا، اظهار کرد: آموزش مجازی و استفاده از شبکه شاد در کنار آموزش حضوری به‌عنوان یک رکن اساسی اهمیت خاصی پیدا کرده است و دستگاه تعلیم و تربیت تمام تلاش خود را در ارتقا کیفیت یادگیری و آموزش دانش آموزان انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و توجه، نظارت و آموزش در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مراکز غیردولتی است که بر اساس سرانه فضا و تجهیزات، امکانات تربیتی و آموزشی، سالن‌های ورزشی و از همه مهمتر نیروی انسانی مشخص می‌شود.

سهرابی اضافه کرد: نیروی انسانی مهمترین رکن هر سازمان است و اجزا وقتی می‌توانند کارکرد واقعی داشته باشند که در قالب یک کل فعالیت کنند.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش در راستای رسیدن به مهمترین هدف خود که عبارت است از تربیت، باید با نهادهای مختلف همکاری داشته باشد. در مباحث علمی از چهار خرده نظام سیاست، فرهنگ، اقتصاد و خانواده یاد می‌شود که در این میان، فرهنگ و نقش خانواده در تعلیم و تربیت اهمیت بسزایی دارد.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به قانون مدیریت تعارض منافع، جانب‌داری و رفتار تبعیض‌آمیز، ادامه داد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری صدور مجوز مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به کارکنان رسمی ممنوع است، همچنین عضویت در شورای نظارت استان برای این افراد امکان‌پذیر نخواهد بود و هرگونه انعقاد قرارداد پیمانکاری و خرید خدمات آموزشی و تجهیزات تخلف محسوب می‌شود و سایر قوانین مشابه موجب اجرای بهتر قانون مدیریت تعارض منافع می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت