آنفلوانزا روسی سال 1889، احتمالا همان ویروس کرونا بوده است!


آنفلوانزا روسی سال 1889، احتمالا همان ویروس کرونا بوده است!

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) به‌گزارش نیویورک تایمز، اخیرا تعدادی از دانشمندان به نتایجی دست یافته‌اند که وجود ویروس کرونا در همه‌گیری ملقب به «آنفلوانزا روسی» در قرن نوزدهم را تایید می‌کند. در سال 1889، یک بیماری تنفسی مرموز در روسیه ظاهر شد و سپس با گسترش در سراسر جهان، در طی چندین سال باعث ایجاد حداقل سه موج عفونت... نوشته آنفلوانزا...

به‌گزارش نیویورک تایمز، اخیرا تعدادی از دانشمندان به نتایجی دست یافته‌اند که وجود ویروس کرونا در همه‌گیری ملقب به «آنفلوانزا روسی» در قرن نوزدهم را تایید می‌کند.

در سال 1889، یک بیماری تنفسی مرموز در روسیه ظاهر شد و سپس با گسترش در سراسر جهان، در طی چندین سال باعث ایجاد حداقل سه موج عفونت همه‌گیر شد. به گزارش نیویورک تایمز، اکنون برخی از دانشمندان بر این باور هستند که این بیماری مرموز که «آنفولانزای روسی» نام دارد، در واقع ممکن است از یک همه‌گیری ناشی از ویروس کرونا و مشابه با نوع SARS-CoC-2 ایجاد شده باشد.

شباهت‌هایی میان این دو بیماری همه‌گیر وجود دارد. برای مثال، در طول پاندمی آنفولانزای روسی، تعداد زیادی از مدارس و محل‌های کار به علت ابتلای گسترده مردم به حالت تعطیل درآمدند. افراد مبتلا اغلب حواس چشایی و بویایی خود را از دست می‌دادند و از برخی علائم بلندمدت که گاها تا ماه‍ها طول می‌کشید، رنج می‌بردند. به‌طور کلی آنفلوانزای نوع روسی برخلاف دیگر انواع این ویروس که از میزان کشندگی یکسانی برای گروه‌های مختلف سنی برخوردار است، به‌نظر می‌رسد که برخلاف سوابق تاریخی موجود که شامل سوابق بهداشتی، دولتی، روزنامه‌ها و مقالات مجلات می‌شود، در افراد مسن، درصد کشندگی بالاتری داشته است.

آنفلوانزا روسی سال 1889، احتمالا همان ویروس کرونا بوده است!آنفلوانزا روسی سال 1889، احتمالا همان ویروس کرونا بوده است!

پیتر پالس، محقق آنفلوانزا و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی ایکان در Mount Sinai متعقد است که صرف نظر از شباهت‌های بسیار میان همه‌گیری آنفلوانزای روسی با پاندمی کنونی، این ایده که آنفولانزای روسی توسط یک ویروس کرونا ایجاد شده باشد، همچنان بر اساس حدس و گمان است. برخی از محققین با عقیده پیتر پالس هم‌نظر هستند، اما عده‌ای دیگر بر این باور هستند که اگرچه شواهد محکم و قطعی برای حمایت از این تئوری وجود ندارد، اما دال بر غلط بودن این فرضیه نیست و صرفا مدارک کافی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر جفری تاوبنبرگر، رئیس بخش پاتوژن و تکامل ویروسی در موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و جان آکسفورد، استاد بازنشسته ویروس‌شناسی در کوئین مری دانشگاه لندن، در حال حاضر در جستجوی چنین شواهدی هستند. آنها نمونه‌هایی از بافت ریه که مربوط به همه‌گیری آنفلوانزای 1918 است را مورد بررسی قرار داده‌اند و در پی کشف بقایایی از آنفلوانزا و ویروس کرونا هستند.

به گزارش نیویورک تایمز، دکتر اسکات پودولسکی، محقق بهداشت جهانی و پزشکی اجتماعی در دانشکده پزشکی هاروارد و دومینیک دبلیو هال، متصدی موزه وارن در هاروارد نیز به درصدد دستیابی به بافت‌های حفظ شده از ریه هستند که به آن دوران تعلق دارند.

اگر مواد ژنتیکی مورد نظر از ویروس آنفلوانزای روسی در این ریه‌ها کشف گردد، ممکن است باعث استخراج نکات مهمی در مورد چگونگی پایان همه‌گیری شود. زیرا پوشش خبری آن دوران، بینش و چشم‌انداز محدودی را ارائه می‌دهد. برخی دانشمندان با فرض اثبات ادعای وجود ویروس کرونا در همه‌گیری قرن نوزدهم، بر این باور هستند که این ویروس احتمالا به عنوان یکی از چهار نمونه‌ای که با علائمی خفیف‌تر مانند سرماخوردگی همراه هست، در حال گردش باشد.

منبع :livescience

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی