بانک‌ها تا روز پایانی سال تسهیلات پرداخت کنند


بانک‌ها تا روز پایانی سال تسهیلات پرداخت کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید تا آخرین روز کاری تسهیلات اشتغالزا و کارآفرینی را پرداخت کنند.

سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: کارشکنی‌های بانک‌ها و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید سرمایه‌گذاران را دلسرد کند که قطعا در قالب ستاد تسهیل سعی بر کاستن از این موانع و مشکلات است.


وی تصریح کرد: در قالب کارگروه‌های بهبود فضای کسب و کار سعی بر این است تا موانع در این بستر زدوده شده و امکان صدور مجوز، پرداخت تسهیلات و تسهیل فرآیندها در مسیر حمایت و پشتیبانی از تولید به وجود آید.


استاندار اردبیل از افتتاح مجتمع خدماتی، رفاهی در مسیر اردبیل – سرچم خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار این پروژه گله‌مند تخریب رمپ آسفالت‌ شده این پروژه بوده که باید راهداری هر چه سریعتر مشکل به وجود آمده را رفع کرده و این بد سلیقگی را از بین ببرد.


عاملی در مورد اقدام بانک‌ها در تملک برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: بهتر است قبل از برگزاری مزایده و واگذاری این واحدها به صاحبان اصلی بازگردانده شود تا با پرداخت بدهی و تسویه‌ حساب چرخه تولید در این واحدها رونقی مضاعف پیدا کند.


وی ضرورت ترخیص تجهیزات تله‌سیژ خلخال و مشگین‌شهر را از طریق اداره املاک تملیکی و گمرک اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: این تجهیزات جز آهن‌آلات بلااستفاده فایده‌ای برای املاک تملیکی نخواهد داشت و بهتر است هر چه سریعتر ترخیص این تجهیزات انجام شده تا پروژه مورد نظر در کوتاهترین زمان به بهره‌برداری برسد.


عاملی از بانک‌های عامل خواست تا آخرین روز کاری پرداخت تسهیلات برای طرح‌های صنعتی، تولیدی و اشتغالزا را در اولویت قرار داده و سیاست دولت را در حمایت همه‌جانبه از واحدهای صنعتی مد نظر قرار دهند.


استاندار اردبیل تأمین زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان در تقویت مسیر تولید را یادآور شد و اضافه کرد: سازمان صمت و نهادهای دیگر باید در احیای 242 واحد صنعتی راکد در استان اقدام کنند که 132 واحد در شهرک صنعتی و 110 واحد نیز در خارج از شهرک فعالیت می‌کنند.


وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست در یک ماه باقیمانده از سال نهایت همکاری را در تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و فعال کردن مجموعه‌های راکد داشته باشند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022