هواشناسی: آسمان کرمانشاه بارانی می‌شود


هواشناسی: آسمان کرمانشاه بارانی می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی با ورود سامانه‌ای بارشی به جو استان انتظار می‌رود آسمان کرمانشاه از شنبه شب تا صبح دوشنبه بارانی باشد.

«علی‌محمد زوراوند» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط پایدار حاکم در جو منطقه همچنان تا اواسط روز شنبه ادامه خواهد داشت و طی این مدت به جز وزش ملایم باد و گاهی اوقات افزایش ابر پدیده دیگری پیش‌بینی نمی شود.

وی ادامه داد: به دنبال این وضعیت و از اواخر روز شنبه تا صبح دوشنبه آینده با ورود سامانه ای بارشی به جو منطقه به تدریج شاهد آغاز بارش ها همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

زوراوند تصریح کرد: شدت بارش ها برای ساعاتی از روز یکشنبه اول اسفند خصوصا در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان پیش‌بینی می شود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: با ورود این سامانه بارشی دمای هوای روزانه نسبت به امروز (جمعه) تغییر چندانی نخواهد داشت اما دمای شبانه بین سه تا پنج درجه در نقاط مختلف افزایش می یابد.

وی در ادامه میانگین بارش های استان در سال زارعی جاری (اول مهر تا ۲۹ بهمن) را حدود ۱۸۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳ میلی متر بوده ۲۳ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته است.

زوراوند میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز ۱۳۲.۵ میلی متر اعلام و خاطرنشان کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل ۲۶۵ میلی متر بوده ۵۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۳ درصد کاهش نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر