کارآفرینی فرصتی ارزشمند برای توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی است


کارآفرینی فرصتی ارزشمند برای توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در واقع تکیه بر مردمی شدن اقتصاد است، گفت: حوزه کارآفرینی نیز فرصتی ارزشمند برای ترویج، توسعه و گفتمان اقتصاد مقاومتی در میان افراد جامعه است.

به گزارش ایسنا، پرهام رضایی به مناسبت ۲۹بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی ضمن تبریک این روز به تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان، صادرکنندگان و دیگر تلاشگران این عرصه گفت: اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) ابلاغ شده است و مولفه‌های مختلفی دارد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های ظالمانه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی باید بر شاخصه‌های درونگرای داخلی از جمله تقویت تولیدات ایرانی بیشتر از مولفه های بیرونی متمرکز شویم و توانمندی های صنعت کشور را تقویت کرده و مبنای عمل قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ادامه داد: باید در دیگر حوزه های مهم و اثرگذار نیز از شاخصه های اقتصاد مقاومتی الگوبرداری شود، به عنوان نمونه حوزه کارآفرینی نیز فرصتی ارزشمند برای ترویج، توسعه و گفتمان اقتصاد مقاومتی در میان افراد جامعه است که باید در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همیشه ثابت قدم بوده است، گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی، انقلابی، خدمتگذار و به دنبال تحول است، اتاق بازرگانی نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری با دولت در راستای توسعه اقتصادی و گسترش سطح مراودات تجاری خارجی و بین المللی است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به اینکه بخش مهم اقتصاد مقاومتی در واقع تکیه بر مردمی شدن اقتصاد است، افزود: در کنار بخش خصوصی مولد و پیش‌رو، تعیین نقشه راه مدون از سوی تمامی دستگاه های دولتی با رویکردی جهادی نیز در راستای درون‌زایی و برون‌نگری در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که منجر به رشد پویا و بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی می شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر خوشبختانه کارآفرینی و در راس آن توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان با رویکرد حرکت به سوی توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور به خوبی دنبال شده است، گفت: هر چند کسب توفیقات بی‌شمار در عرصه تولید و خلق فرصت های جدید در این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت های داخلی به مقابله نسبی با تهدیدهای خارجی منجر شده است، اما همچنان برخی مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی رفع نشده است.

رضایی با بیان اینکه فعالان عرصه تولید و کارآفرینی در حال جنگ اقتصادی هستند، افزود: سربازان این جنگ باید به ابزارهای لازم مجهز شوند، متاسفانه یک مانع و سد محکم در کوتاهی دست جهادگران عرصه تولید از پیشرفت و توسعه اقتصادی، قوانین و بخش‌نامه هایی است که بدون مشورت‌دهی بخش خصوصی وضع می شود.

وی عنوان کرد: انتظار داریم که با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی شاهد تحرکات بیشتر برای عبور از رکود، ایجاد ارزش افزوده و قطع وابستگی‌ها به خارج از کشور باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403