9 مدرسه خیرساز تا پایان سال در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد


9 مدرسه خیرساز تا پایان سال در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: 9 مدرسه خیر ساز استان با 49کلاس درس تا پایان سال در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

امین فلاح کوشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنامجموع زیربنای این مدارس را ۶ هزار و ۳۳۸ مترمربع دانست و افزود: با بهره برداری از این تعداد کلاس درس مجموع مدارس ساخته شده توسط نیکوکاران در سال جاری به ۳۶ مدرسه با ۱۴۲ کلاس درس خواهد رسید.

وی گفت: برای ساخت این تعداد مدرسه با ۱۴ هزار و ۴۷۷ مترمربع زیر بنا در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده می شود که ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل کمک های نیکوکاران است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون هر ۱۰ روز یک مدرسه و هر ۲ و نیم روز یک کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

فلاح کوشکی در ادامه اظهار داشت: همچنین ۹ مدرسه خیر ساز استان با ۲۶ کلاس درس همزمان با گرامیداشت دهه فجر افتتاح شد.

وی افزود: برای ساخت این فضاهای آموزشی ۱۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۳۰ درصد آن را نیکوکاران مشارکت داشته اند.

وی گفت: این مدارس با زیربنای سه هزار و ۱۰۰ متر مربع آموزشی ساخته شده است که طول دیوار کشی آنها هزار و ۳۸۵ متر است.

وی بابیان اینکه برای این فضاهای آموزشی حدود ۱۰ هزار متر مربع محوطه سازی شده است گفت: با بهره برداری از این فضاهای آموزشی یک هزار دانش آموز از این مدارس بهره مند خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال ۴۳ خیرساخت ۳۸ مدرسه در قالب ۱۳۹ کلاس درس با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تعهد کرده اند.

فلاح کوشکی اظهار داشت: سال گذشته نیز ۴۸ خیر ۳۹ مدرسه در قالب ۱۳۲ کلاس درس با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعهد کرده بودند.

وی گفت: امسال میزان تعهد نیکوکاران در ساخت مدارس نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پیش بینی می شود که در سال آینده تعهد نیکوکاران ۳۰ درصد افزایش یابد.

فلاح کوشکی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۲۰ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است که این میزان ۱۱ درصد مجموع مدارس استان را تشکیل می دهد.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!