سرعت انتشار 5 برابری امیکرون


سرعت انتشار 5 برابری امیکرون

سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: سرعت انتشار امیکرون پنج برابر بیشتر از سایر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه ماسک و تزریق دز سوم واکسن را بیش از پیش مهم می‌کند.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به روند افزایشی بستری‌های کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی روز گذشته ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان بستری شدند.

وی مجموع بستری‌های کرونایی استان گیلان را ۷۱۳ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۱۰۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و آی. سی. یو بستری هستند و ۱۰۰ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همه گیر شدن کرونا در گیلان، افزود: بیشتر افرادی که به امیکرون مبتلا شده و در مراکز درمانی بستری هستند، هر سه دز واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند.

مهرابیان، از واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصدی جمعیت واجد شرایط استان در نوبت سوم خبر داد و اضافه کرد: ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ استان استان نوبت اول و ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت دوم را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه از فردا ۴۰۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان فعال است، عنوان کرد: سرعت انتشار امیکرون پنج برابر بیشتر از سایر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه ماسک و تزریق دز سوم واکسن را بیش از پیش مهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری