اوکراین تشدید تنش بین کی‌یف، دونباس و کریمه را در سطح پایین ارزیابی کرده است


اوکراین تشدید تنش بین کی‌یف، دونباس و کریمه را در سطح پایین ارزیابی کرده است

وزارت دفاع اوکراین گفت که دولت این کشور در حال برنامه ریزی برای اقدام نظامی علیه دو منطقه دونباس و کریمه نیست.

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که نیرو‌های بازدارندگی راهبردی این کشور در ۱۹ فوریه تمریناتی نظامی برگزار خواهند کرد. این تمرین‌های نظامی شامل پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز است. به گفته این وزارتخانه این تمرین‌های نظامی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نظارت خواهد شد.

به نقل از اینتر فاکس، این مانور بر اساس یک برنامه از قبل تعیین شده برای آزمایش آمادگی بدنه‌های فرماندهی و کنترل نظامی، خدمه پرتاب، خدمه کشتی‌های جنگی و ناو‌های موشکی راهبردی و همچنین قابلیت اطمینان تسلیحات راهبردی هسته‌ای و نیرو‌های غیر هسته‌ای برگزار خواهد شد.

خبرگزاری الجزیره هم امروز گزارش داد که شورای امنیت ملی اوکراین اعلام کرده نشانه ای از عملیات گسترده از سوی روسیه را شاهد نبوده و مدعی شده که هدف مسکو تحریک پاسخ نظامی از سوی ماست و اوکراین باید خویشتنداری کند.

اظهارات این نهاد اوکراینی یک روز پس از آن بیان می‌شود که کی یف روسیه را به بمباران هوایی در شرق اوکراین، به ویژه منطقه لوهانسک متهم کرد.

مسکو امروز جمعه از عقب نشینی تانک‌های مستقر در نزدیک مرز اوکراین و همچنین خروج بمب افکن‌ها از شبه جزیره کریمه و بازگشت آن‌ها به پایگاههایشان خبر داد.

خبرگزاری اینترفاکس نیز به نقل از سخنگوی یگان هوایی روسیه از خروج ده فروند بمب افکن سوخو-۲۴ از شبه جزیره کریمه خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع ناتو مدعی شد که نشانه‌ای مبنی بر عقب نشینی نیرو‌های روس از مرز اوکراین وجود ندارد و روسیه در چند روز گذشته حتی بیش از ۱۵۰ هزار سرباز در امتداد مرز اضافه کرده و هواپیما‌های پشتیبانی خود در دریای سیاه را به حالت آماده باش در آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بین الملل/ اروپا و آمریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان