چرا قیمت طلا از مرز 1900 دلاربرگشت؟


چرا قیمت طلا از مرز 1900 دلاربرگشت؟

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی از مرز 1900 دلار عقب نشینی کرد، همچنین ارائه راه حل برای بحران اکراین موجب شد تا بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 1890 دلار و پنج سنت برسد. نوشته چرا قیمت طلا از مرز 1900 دلاربرگشت؟...

به گزراش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای یک راه حل دیپلماتیک برای بحران پیرامون اوکراین، از مرز ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد.

به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۹۰ دلار و پنج سنت رسید، در حالی که ابتدای معاملات در ۱۹۰۲ دلار و ۲۲ سنت قرار داشت.

بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه برای نخستین بار از ماه ژوئن تحت تاثیر تشدید تنشهای اوکراین و هجوم سرمایه گذاران برای خرید دارایی امن، به بالای ۱۹۰۰ دلار صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بازار سهام آمریکا روز جمعه بهبود یافت و فشار فروش در بازارهای سهام آسیایی پس از این که وزیر خارجه آمریکا موافقت کرد به شرط این که روسیه به اوکراین حمله نکند، هفته آینده با همتای روسی خود دیدار کند، کاسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت “آی جی مارکتس” در این باره گفت: سطح فنی بعدی که باید زیر نظر داشت، حدود ۱۹۲۰ دلار است و مطمئنا مبنای فنی برای مشاهده افزایش قیمت طلا وجود دارد.

وضعیت بازدهی اوراق خزانه ده ساله آمریکا

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه افزایش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد. با این حال طلا همچنان در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک سیتی در یادداشتی نوشتند: در کوتاه مدت جریان بازار طلا تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی بحران اوکراین و روسیه، نوسان بالاتر بازارهای سهام و تقاضا برای پناهگاه امن در برابر تورم قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۶ سنت رسید و بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۲۳۴۵ دلار و ۱۸ سنت بود. هر دو فلز در مسیر رشد هفتگی اندکی قرار دارند.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۰۹۱ دلار و ۹ سنت ایستاد و به سوی بهترین رشد هفتگی از ژوئن پیش می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق