نماینده ولی‌فقیه در استان همدان: مردمی بودن رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است


نماینده ولی‌فقیه در استان همدان: مردمی بودن رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی دسیسه‌های زیادی طراحی کردند، اما «مردمی بودن» مهم‌ترین و اصلی ترین رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه مردمی و اسلامی بودن راز اصلی ماندگاری، دوام و اقتدار انقلاب اسلامی است، افزود: اگر با وجود این همه هجمه‌ها مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری باشکوه و پرشور دارند به واقع نشانه مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل، انقلاب اسلامی امید را در دل مستضعفان جهان زنده کرد و با به ثمر رسیدن آن ترس مستضعفان جهان تبدیل به قدرت و امید شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اهداف بلندی داشت که برخی از اهداف محقق نشده است، اظهار داشت: در هر حکومت بشری که مدیران میانی آن در برخی موارد دارای ضعف باشند بروز اینچنین مواردی به صورت طبیعی ممکن است.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: در حکومت حضرت علی(ع) نیز به دلیل اینکه مدیران میانی با آن امام بزرگوار همراه نبودند، مشکلاتی بروز کرد و عدالتی که مدنظر حضرت بود برقرار نشد.

خطیب جمعه همدان اظهار داشت: عدالت مدنظر حضرت علی(ع) در جامعه محقق نشد چراکه با وجود افراد ریاکار، تحقق برخی از اهداف امکان پذیر نمی شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف باید همه مدیران میانی همراه و همدل باشند، خاطر نشان کرد: نقشه‌های دشمنان در اوایل انقلاب اسلامی در راستای ایجاد جنگ‌ داخلی برای تجزیه کشور بود و این موضوع یکی از اهداف دشمن برای مقابله با انقلاب و جلوگیری از رشد و تعالی کشور و نظام بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حمله نظامی دشمنان در دوران دفاع مقدس به ایران نزدیک به هزار میلیارد دلار برای کشور هزینه داشت، تصریح کرد: از سوی دیگر دشمنان در دهه ۷۰ موضوع شبیخون فرهنگی را مدنظر قرار دادند که رهبر معظم انقلاب بارها در رابطه با تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی مردم، تذکر دادند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند سبک زندگی و فرهنگ ما را تغییر دهد، گفت: جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که امسال با برخی حاشیه‌ها و سخنانی غیر کارشناسی همراه بود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه سینمای ما باید در جنگ روایت‌ها در خط مقدم مبارزه با دشمن باشد، افزود: برخی از فیلم هایی که وزارت ارشاد به آنها مجوز داده را به دلیل داشتن محتوای نامناسب، نمی‌توان با خانواده تماشا کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به نقش محوری سپاه در حراست از انقلاب و دشمنی استکبار جهانی با این نهاد انقلابی، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم مبارزه با فساد است و دشمن سعی در هجمه علیه این نهاد مردمی و انقلابی دارد.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب با دروغ پراکنی به دنبال تخریب سپاه هستند اما باید بداند که حمله به سپاه حمله به کل نظام است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: غرب‌گرایی برخی از مسوولان، اختلافات، اشرافیت و سوء مدیریت‌ها از جمله آسیب‌های جدی چند سال گذشته است که به کشور و مردم وارد شد.

وی با تاکید بر اینکه سوء مدیریت ها در دهه ۹۰ تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد کشور داشت، اظهار داشت: ما باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات اقتصادی داشته باشیم و امیدواریم دولت سیزدهم چاره‌ای برای حل مشکلات اقتصادی بیاندیشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: البته در کنار مشکلات موجود، کشور دستاوردهای بزرگی داشته است، ما در اقتصاد مشکل داریم اما در پزشکی پیشرفت های بسیار چشمگیری داریم و اگر در خودروسازی مشکل داریم در حوزه ساخت موشک و صنایع دفاعی و نظامی در رتبه برتر جهان هستیم.

به گفته وی، دشمن به دنبال ایجاد ۲ قطبی در کشور است که مسوولان باید با تلاش مضائف، این توطئه استکبار را نیز به خوبی نقش برآب و بی اثر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با قدردانی از استاندار برای برای برگزاری میز خدمت و ارتباط مستقیم با مردم، افزود: امیدوارم حضور مسوولان در عرصه های خدمت به مردم بیشتر و بهتر شود.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار است که این تعداد مدیر کل در نماز جمعه شرکت کرده و در حاشیه آن مشکلات مردم را بررسی و مورد پیگیری قرار می دهند.

امام جمعه همدان گفت: سابقه و تجربه تاریخی نشان می دهد هیچ کس جز خود مردم و جوانان مشکلات را نمی توانند حل کنند که نمونه آن هم تولید واکسن کرونا به همت جوانان متخصص داخلی است.

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به اینکه برخی آیین های مرتبط با مجالس ترحیم باید اصلاح شود، افزود: استفاده از آلات موسیقی و صرف هزینه های گزاف برای مراسم ترحیم از جمله آیین‌های غلطی است که می توان به جای آن این مبلغ را صرف کمک به فقرا و افراد محروم و انجام کارهای خیریه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند