بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!


بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

عکسهای بازیگرانی که ازدواج طولانی و با دوامی داشتند از مهوش وقاری تا افسانه چهره آزاد

مهوش وقاری سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. همسر وی محسن قاضی‌مرادی، بازیگر سینما و تلویزیون بود. او لیسانس علوم سیاسی خود را در سال ۱۳۵۵ اخذ کرد. وقاری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۷ با نار و نی و با همکاری سعید ابراهیمی‌فر آغاز کرد.

محسن قاضی‌مرادی (زاده ۱۱ شهریور ۱۳۲۰ در تهران – درگذشته ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در تهران) بازیگر اهل ایران بود. او فارغ‌التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم حسن سیاه (بدون ذکر در شناسنامه فیلم) به کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرد. او همسر مهوش وقاری بود.محسن قاضی مرادی چندین سال بود که از بیماری پارکینسون و مشکلات ناشی از آن رنج می‌برد. او سرانجام در شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در سن ۷۹ سالگی، بر اثر عوارض این بیماری در خانه خود در تهران درگذشت

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

آئیش درسال ۱۳۳۱ در شمیران به دنیا آمد وی اصالتاً اهل شهر عقدا است.او دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند. چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم‌سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی از عکاسی به تئاتر گروید. آئیش سال‌هایی از زندگی‌اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. او پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت.فرهاد آئیش در مصاحبه ای اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌هایی که فرزند داشتن در زندگی مشترک ایجاد می‌کند و باعث سلب شدن بسیاری از آزادی‌ها از او و همسرش می‌شود، حاضر به بچه‌دار شدن نیست. همچنین او مبتلا به بیماری دیسلکسیا (خوانش‌پریشی) است.

مائده طهماسبی (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۳۶ در بابل) بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون، کارگردان تئاتر، تهیه‌کننده و مترجم است.او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشتهٔ خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی است. او در سال ۱۳۷۷ به همراه همسرش، فرهاد آئیش، به ایران بازگشت و با کارگردانی نمایش گزارش به آکادمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی که مائده طهماسبی در آن حضور داشته دایره به کارگردانی جعفر پناهی است. وی همچنین عمهٔ بازیگر سینما و تلویزیون مهسا طهماسبی است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

فرخ نعمتی (زادهٔ ۱ آذر ۱۳۳۰) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف»، همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد. نعمتی همسر سهیلا رضوی، بازیگر می‌باشد و دارای لیسانس مدیریت اقتصادی است.

سهیلا رضوی (زاده ۹ شهریور ۱۳۳۳ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. وی همسر فرخ نعمتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

بهرام شاه محمدلو در ۲۵ آذر ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. شاه‌محمدلو که یکی از تشکیل دهندگان اولین گروه مرکز حرفه‌ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۰ بود، در سال ۱۳۵۲ تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به پایان برده‌است.از آثار تلویزیونی وی می‌توان به مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان) و سریال گرگ‌ها در نقش هامون اشاره کرد. از فعالیت‌های وی در تئاتر، می‌توان ایفای نقش در نمایش افرا در سال ۱۳۸۶ و شرکت در نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح در سال ۱۳۹۱ را نام برد.بهرام شاه‌محمدلو همسر راضیه برومند نویسنده و بازیگر تلویزیون و تئاتر است

راضیه‌سادات برومند یزدی معروف به راضیه برومند گوینده، بازیگر تلویزیون و تئاتر، نویسنده و عروسک‌گردان ایرانی است.وی خواهر مرضیه برومند، کارگردان، بازیگر و عروسک گردان و احترام برومند مجری و بازیگر ایرانی است. او همسر بهرام شاه‌محمدلو بازیگر تئاتر و تلویزیون است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

شاهرخ فروتنیان (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۳۵) طراح صحنه و لباس، نقاش، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.در دهه هفتاد، بازی در سینما را در نقش‌های مکمل آغاز کرد. اما بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی «جمعه تعطیل نیست» به همراهی علیرضا خمسه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری اوست.بازی متفاوت او در نقش کوتاهی در فیلم «بوتیک» او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از هشتمین جشن خانه سینما کرد. او در سال ۱۳۸۴ در نمایش پنجره‌ها به کارگردانی فرهاد آئیش بازی کرد و مورد توجه واقع شد.او نوه رقیه چهره آزاد بازیگر و همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

محمود پاک نیت (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون) بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۵۶ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. او مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است.محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌ است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.

مهوش صبرکن (زادهٔ ۱۶ خرداد ۱۳۳۹ در شیراز) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

بهزاد فراهانی (زاده ۱ بهمن ۱۳۲۳، اراک) بازیگر و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. وی دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فارغ‌التحصیل شد. او همسر فهیمه رحیمی‌نیا و پدر شقایق فراهانی، گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

داوود رشیدی حائری (زادهٔ ۲۵ تیر ۱۳۱۲ – درگذشتهٔ ۵ شهریور ۱۳۹۵) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او بیشتر با نقش‌هایی مانند «آقا حسینی» در فیلم کندو، «مفتش شش‌انگشتی» در سریال هزاردستان و هم‌چنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله جلال مقدم شناخته می‌شود. داوود رشیدی همراهِ علی نصیریان، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز پنج چهرهٔ برجسته‌ای بودند که در دههٔ چهل شمسی از تئاتر پا به عرصهٔ سینما گذاشتند. وی به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

احترام برومند (زاده ۲۰ فروردین ۱۳۲۶) مجری تلویزیون و بازیگر اهل ایران است.احترام برومند مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از انقلاب بود. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال یعنی تا سال ۱۳۵۸ به این فعالیت ادامه داد. پس از انقلاب چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و همچنین در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا (۱۳۸۳) ساخته رسول صدرعاملی نقشی فرعی داشت. او پس از سال‌ها دوری از صحنه در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان حضور یافت.او خواهر مرضیه برومند و راضیه برومند است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!

افسر اسدی (زاده ۱۳۳۶ در میانه) هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، چهره پرداز و شاعر اهل ایران است. او دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. اصغر همت (بازیگر سینما و تلویزیون) همسر وی است.

اصغر همت (متولد ۲۷ آذر ۱۳۳۱) بازیگر سینما و تئاتر می‌باشد. وی همسر افسر اسدی بازیگر است.

بازیگرانی که به پای هم پیر شدند!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رمزگشایی از پیام ایران به اسرائیل/ نتانیاهو؛ وامانده بر سر دوراهی