رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا خشم مردم را برانگیخت + فیلم


رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا خشم مردم را برانگیخت + فیلم

برخورد تبعیض‌آمیز افسر پلیس در ایالت نیوجرسی آمریکا با 2 نوجوان که یکی سفیدپوست و دیگری سیاه‌پوست بود، خشم مردم را بر انگیخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرماندار ایالت نیوجرسی آمریکا در خصوص ویدیو منتشر شده از رفتار نژادپرستانه پلیس گفت تحقیقات همچنان در حال انجام است و بابت رفتار افسر پلیس اظهار تأسف کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، پلیس نیوجرسی این روزها به دلیل رفتارش با ۲ نوجوان که با یکدیگر درگیر شده بودند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این درگیری که در مرکز خریدی در نیوجرسی روی داد، به صورت ویدئویی ضبط شده و در فضای اینترنت قرار گرفته است.

فیلم این حادثه گروهی از جوانان را نشان می‌دهد که در محل نشستن این مرکز خرید جمع شده‌اند و ۲ پسر، یکی سفیدپوست و دیگری سیاه‌پوست در حال درگیری لفظی هستند. با توجه به آنچه در ویدیو نشان داده می‌شود، کمی بعد درگیری شدید‌تر شده و حالت فیزیکی پیدا می‌کند.

پس از چند ثانیه مشت زدن، ۲ افسر پلیس به صحنه دویدند و آن دو را از هم جدا کردند. پلیس نوجوان سفیدپوست را روی مبل نشاند و در عوض با کتک زدن نوجوان سیاه‌پوست او را روی زمین خوابانده، زانویش را پشت گردن نوجوان قرار داد و به او دست‌بند زد.

در این میان، صدای فردی در پس‌زمینه شنیده می‌شود که می‌گوید: «بله، چون او یک سیاه‌پوست است. انگیزه نژادی.»

به نظر می‌رسید که نوجوان سفیدپوست تنها مانده بود و در زمانی که ۲ افسر، نوجوان سیاه‌پوست را مهار می‌کردند، ایستاد و به صحنه نگاه کرد. مادر نوجوانی که مورد آزار و اذیت پلیس قرار گرفته می‌گوید: «این منصفانه نیست که ما دائماً مجبور باشیم از پلیس بترسیم. من فقط خوشحالم این اتفاق در جایی روی داد که چشمان زیادی آن را نظاره‌گر بودند، چون در غیر این صورت نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد.»

اداره پلیس بریج واتر وادار به پاسخگویی شده و در صفحه فیس بوک خود عنوان کرد: «ما می‌دانیم که این ویدیو اعضای جامعه ما را ناراحت کرده است و خواستار تحقیقات در امور داخلی هستیم.»

طبق نظرسنجی اخیر آکسیوس، بیش از ۷۵ درصد آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا کشوری نژادپرست است. همچنین گفته می‌شود که در ایست‌های خیابانی، سیاه‌پوستان آمریکایی ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی هدف سلاح افسران پلیس قرار می‌گیرند. عمده‌ترین ساختار‌های نژادپرستانه در آمریکا شامل برده‌داری، جداسازی نژادی، مدارس جداگانه برای سرخ‌پوستان و اردوگاه‌های بزرگ بازداشت پناهجویان خارجی بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !