کاخ سفید: در حال نهایی کردن بسته تحریمی روسیه هستیم


کاخ سفید: در حال نهایی کردن بسته تحریمی روسیه هستیم

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری درباره ابعاد گوناگون بحران اوکراین صحبت کرده و از نهایی شدن بسته تحریمی روسیه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما با تولیدکنندگان بزرگ انرژی برای ایجاد ثبات در بازار‌ها کار می‌کنیم و همه ابزار‌های ما روی میز است. ما در حال نهایی کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه هستیم و اگر روسیه را تحریم کنیم، پول این کشور بسیار متأثر خواهد شد.»

به گزارش الجزیره، ساکی مدعی شد که در صورت تحریم روسیه، آمریکا گاز اروپا را از شمال آفریقا و آسیای دور تأمین خواهد کرد. همچنین روسیه را عامل حملات سایبری در اوکراین معرفی کرد.

پوتین ساعاتی پیش در دیدار با رئیس‌جمهور بلاروس تحریم‌های غرب را غیرقانونی و «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» دانست و گفت این کشورها در هر صورت بهانه‌ای برای اعمال تحریم پیدا خواهند کرد.

ادعا‌های کاخ سفید درمورد تأمین انرژی اروپا در حالی مطرح می‌شود که به گفته کارشناسان، بحران اوکراین و تحریم‌های احتمالی آمریکا یک ریسک بزرگ برای جریان گاز روسیه به اروپا خواهد بود. روسیه به تنهایی ۴۰ درصد از گاز اروپا را تأمین می‌کند و همین امر سبب نگرانی کشور‌های اروپایی از اعمال تحریم علیه روسیه شده است. مقامات اروپایی تاکنون بار‌ها به روسیه سفر کرده تا به صورت دیپلماتیک از بروز بحران انرژی در قاره خود جلوگیری کنند.

همچنبن مقامات اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کردند که وزارت دفاع و دو بانک بزرگ دولتی این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند. آن‌ها به طور غیرمستقیم و بدون ارائه مدارک، روسیه را به عنوان مسبب این حمله معرفی کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی