زنان با جلوگیری از اسراف در خانواده نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند


زنان با جلوگیری از اسراف در خانواده نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند

پژوهشگر حوزه‌های علمیه خواهران در مقاله‌ای که در اولین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه ساله، به چاپ رسیده است، «نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی با تأکید بر راهکارهای مقابله با اسراف در خانواده» را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس مقاله ارائه شده آمنه نوبخت، پژوهشگر حوزه‌های علمیه خواهران و طلبه سطح 4 مدرسه عالی تخصصی فاطمه الزهرا(س) سمنان که در اولین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت پنجاه ساله منتشر شده و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سیویلیکا نیز نمایه شده، موضوع «نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی با تأکید بر راهکارهای مقابله با اسراف در خانواده» مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

وی در چکیده این مقاله آورده است:

کشور ما در حال حاضر به نوعی درگیر جنگ اقتصادی است و با وجود اقتصاد مقاومتی است که می توان در مقابل تهدیدهای دشمن مقاومت کرد.

زنان به عنوان یکی از دو رکن اساسی خانواده در تحقق اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از اسراف در خانواده نقش مهمی ایفا می کنند. لذا با فرهنگ سازی در بین زنان و ارتقای سطح آگاهی آنان در زمینه مصرف صحیح و دوری از هر گونه اسراف، می توان به تغییر و اصلاح رفتار اعضای خانواده و تحقق اقتصاد مقاومتی دست یافت.

خشم الهی، محرومیت از هدایت الهی، فقر، بیماری های روحی وجسمی، اختلاف بین زوجین، کم برکتی، زمینه سازی انواع گناهان، سقوط اخلاقی، مستجاب نشدن دعا، هلاکت، وابستگی به بیگانگان، تحقق نیافتن عدالت اقتصادی، عدم پیشرفت اقتصادی، ورشکستگی و تنگی معیشت؛ از جمله پیامدهای اسراف است.

از جمله راهکارهای مقابله با اسراف در خانواده نیز عبارتند از: تقویت باورها، تقویت ایمان و ارزش های اخلاقی، توجه به نقش زن و خانواده، افزایش آگاهی های عمومی، نظارت همگانی،تربیت خانوادگی،اجتناب خواص از تجمل گرایی، کنترل تبلیغات بازرگانی، معرفی الگوهای صرفه جویی و قناعت، اصلاح معیار های رقابت و الگوی مصرف.


پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل