امام خمینی(ره) انتظار در عمل را به ما نشان دادند/ اگر جامعه را خداجو کردیم، منتظر هستیم


امام خمینی(ره) انتظار در عمل را به ما نشان دادند/ اگر جامعه را خداجو کردیم، منتظر هستیم

یک کارشناس مهدوی گفت: امام خمینی(ره) به خوبی به ما مفهوم انتظار در عمل را نشان دادند تا با تصور اینکه حضرت حجت(عج) ظهور کرده‌اند، همانگونه که در محضر ایشان خواهیم بود، عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» در ادامه سلسله مباحث ارتباط مهدویت و انقلاب اسامی، اظهار کرد: همه ما منتظر هستیم و به این انتظار علاقمندیم. از کودکی به ما گفته اند انتظار یعنی تلاش و پویایی و تکاپو، لذا انتظار حالت نیست بلکه فعل و تلاش است.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: سوال جدی این است که انتظار در عمل به چه کاری گفته می شود؟ اگر گفته اند انتظار محبوب ترین و بافضلیت ترین کارها است، یعنی چه؟

این کارشناس مهدوی ادامه داد: امام خمینی(ره) به خوبی به ما مفهوم انتظار در عمل را نشان دادند؛ گاهی شعار می دهیم و حرف می زنیم که آقا بیا، باز هم جمعه شد و شما نیامدید و ...؛ اما امام خمینی(ره) گفتند تصور کنید امام زمان(عج) آمده اند، آن وقت چه می کنید؟ امروز هم باید گمان کنیم آقا آمده اند، باید چه کنیم؟ با این تصور و ذهنیت همانطور حرکت می کنیم که گویا حضرت حجت(عج) ظهور کرده اند.

وی تاکید کرد: مگر نمی گوییم ظهور یعنی تحقق عدالت و امنیت؛ به طور طبیعی منتظر عدالت‌خواه می شود اگر در دعای ندبه می خوانیم «أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَةِ المُعْتَدِینَ» باید به وضوح با ظلم و استکبار مبارزه کنیم. اگر برای ایجاد جامعه توحیدی حرکت کنیم، منتظر هستیم. اگر گام برمی داریم جامعه خداجو و خداخواه شود، یعنی انتظار وگرنه شعار انتظار سر داده ایم. خدا همه ما را منتظر حقیقی حضرت صاحب الامر(عج) قرار دهد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند