جزئیات افزایش مرخصی زایمان تا یک سال


جزئیات افزایش مرخصی زایمان تا یک سال

طبق اعلام جدید سازمان اداری و استخدامی، مدت مرخصی زایمان برای یک قلو همان 9 ماه ولی برای دوقلو و بیشتر تا یکسال افزایش یافته است.

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخیرا سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی تغییر شرایط مرخصی زایمان را اعلام کرده است، این تصمیم در راستای ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اخذ شده است.

براساس این بخشنامه مدت مرخصی زایمان برای زنان شاغل که صاحب فرزندان یک قلو می‌شوند ۹ ماه و دوقلو و بیشتر یک سال است.

پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌ها با مرخصی دو ماه پایانی

در دوره مرخصی زایمان تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط پرداخت خواهد شد و در صورت درخواست مادر تا دو ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

همچنین زنان شاغل دارای دو قلو و بیشتر که اکنون در مرخصی زایمان هستند نیز مشمول این قانون شده و می‌توانند از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌ها استفاده کنند.

این در حالی است که تا پیش از این مرخصی زایمان برای تمامی مادران ۹ ماه بود و اکنون با این ابلاغیه، تفکیک صورت گرفته و برای مادران دارای دوقلو یا بیشتر تا یکسال افزایش یافته است.

افزایش مرخصی زایمان از شش ماه تا ۹ ماه نیز طی سال‌های اخیر بسیار جای چالش بود اما در نهایت براساس مصوبه هیات وزیران در اردیبهشت‌ماه سال جاری افزایش مرخصی به ۹ ماه مورد تاکید قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید