طرح برخورد با تخلفات موتورسواران کلید خورد/ توقیف 560 موتور در دو ساعت!


طرح برخورد با تخلفات موتورسواران کلید خورد/ توقیف 560 موتور در دو ساعت!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسواران در میدان انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز طرح ساماندهی...

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسواران در میدان انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز طرح ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران در ۱۰۳ نقطه از معابر پایتخت به مرحله اجرا در می آید.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس با ده تخلف عمده موتورسواران اعم از تخلف پلاک، حمل بار غیرمتعارف، حمل بیش از حد ظرفیت مسافر، عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت، عبور از خط ویژه، نداشتن مدارک و... برخورد می‌کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای مطالبه شهروندان و تدبیر فرمانده کل انتظامی‌ انجام شده و اجرای آن استمرار خواهد داشت خاطرنشان کرد: در این طرح ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس پیشگیری و یگان امداد مشارکت دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه طبق آمارها، حدود نیمی از مجروحان تصادفات در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است گفت: ۴۶ درصد از جانباختگان تصادفات نیز موتورسیکلت سواران هستند، موتورسیکلت سوارانی که به دلیل عدم همین قوانین و مقررات جان خود را از دست داده یا جان دیگر کاربران ترافیک را به خطر می اندازند.

سردار رحیمی اعلام کرد: با اجرای این طرح موتورهای متخلف به مدت ۱۲ ساعت به صورت موقت توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: با اجرای این طرح به طور رسمی از ساعت ۸ صبح امروز تا حوالی ساعت ۱۰ صبح حدود ۵۶۰ موتورسیکلت سوار متخلف در ۱۰۳ ایستگاه توقیف شده اند که بیشترین تخلف مرتکب شده مربوط به پلاک یعنی نداشتن پلاک یا پوشاندن و مخدوش کردن آن بوده است. پس از آن نیز حرکت در خلاف جهت، حرکت در پیاده رو و خط ویژه و عبور از چراغ قرمز بیشترین تخلف صورت گرفته بوده است.

سردار رحیمی افزود: نکته قابل توجه این است که در این طرح چند دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و سارقان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نظم و انضباط بخشی به موتورسیکلت سواران مهمترین و پرتکرار ترین خواسته مردم بوده و ما در این طرح به دنبال قانون مدارکردن موتورسیکلت سواران و رعایت حقوق شهروندی هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟