هواشناسی: بوشهر بارانی می‎شود


هواشناسی: بوشهر بارانی می‎شود

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا یکشنبه تا دوشنبه با ورود سامانه جدید بارشی آسمان این استان بارانی می‎شود.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با گذر موجی ناپایدار از تراز میانی جو، در ساعت‌هایی از وقت فردا یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه سرعت وزش بادهای جنوبی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: از روز دوشنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی، سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و سواحل استان بوشهر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز سه شنبه دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر و از فردا به صورت پراکنده بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در برخی از ساعت‌ها روی دریا و در سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی از ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷ :۰۴ دقیقه بامداد، مد اول ۱۰:۱۲، جزر دوم ۱۵:۴۷ و مد دوم ۲۱:۵۰ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی