معاون استاندار: احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در کرمانشاه وجود دارد


معاون استاندار: احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: در صورت تداوم روند افزایشی شیوع کرونا (سویه اُمیکرون) احتمال دارد محدودیت‌ها و ممنوعیت های جدیدی را در سطح استان اعمال کنیم.

به گزارش ایرنا، «حسین خوش اقبال» روز شنبه پس از نشست ستاد ملی کرونا که به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد، افزود: با توجه به سرعت شیوع سویه اُمیکرون و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها از مردم استان انتظار داریم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن بویژه دُز سوم اقدام کنند.

وی اظهار کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در تجمعات برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری است ضمن اینکه در صورت تداوم روند افزایشی احتمال دارد محدودیت‌ها و ممنوعیت های جدیدی را در استان اعمال کنیم.

خوش اقبال یادآور شد: عبور از این پیک نیازمند همکاری و همراهی مردم است و انتظار داریم در آستانه سال نو؛ برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت اهتمام را داشته باشند.

وی تاکید کرد: با همکاری اصناف و بازاریان و حضور تیم‌های بازرسی اداره صمت امکان نظارت مستمر بر اصناف باید فراهم شود ضمن اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی به همه مردم توصیه شود.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز برای انجام واکسیناسیون رده‌های سنی مختلف و از جمله کودکان دستورالعمل ها را اطلاع رسانی کند تا مردم به تزریق واکسن بیشتر ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳ شهرستان استان از جمعه ۲۹ بهمن در وضعیتقرمز کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه، قصرشیرین، هرسین، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی و روانسر از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و تنها شهرستان زرد استان دالاهو است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه پیشتر اعلام کرد: آمار بستری‌هایکرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه هم‌اکنون ۳۸۱ نفر است که از این تعداد ۹۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند کهحال ۱۹ نفر آنها وخیم است.
مهدی محمدی افزود: مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۷۴ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: ۹۰/۶ درصد از جمعیت هدف استان کرمانشاه نوبت اول و ۸۰/۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، ۳۴/۷ درصد از دریافت کنندگان دُز دوم برای دریافت دُز سوم اقدام کرده ولی مابقی هنوز واکسن سوم دریافت نکرده‌اند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت