متا دیگر جزو 10 شرکت با ارزش جهان نیست


متا دیگر جزو 10 شرکت با ارزش جهان نیست

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) به تازگی لیست 10 شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار منتشر شد که طبق آن شرکت متا به دلیل ریزش شدید قیمت سهام خود دیگر جزو برترین‌ها نیست. شرکت فیس بوک که در سال گذشته نام خود را به متا تغییر داده تا مدت‌ها به دلیل ارزش بازار بیشتر از 1 تریلیون دلار در... نوشته متا دیگر جزو 10 شرکت با ارزش جهان نیست...

به تازگی لیست ۱۰ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار منتشر شد که طبق آن شرکت متا به دلیل ریزش شدید قیمت سهام خود دیگر جزو برترین‌ها نیست.

شرکت فیس بوک که در سال گذشته نام خود را به متا تغییر داده تا مدت‌ها به دلیل ارزش بازار بیشتر از ۱ تریلیون دلار در جایگاه ششمین شرکت ارزشمند بزرگ جهان قرار داشت، اما این شرکت به دلیل ریزش شدید قیمت سهام جایگاه خود را از دست داد و در رتبه یازدهم لیست ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.

خروج متا از لیست 10 شرکت با ارزش جهان

شرکت فیس بوک در سال قبل با هدف تمرکز روی متاورس نام خود را به متا پلتفرمز تغییر داد، اما طی این مدت به دلیل ریزش شدید قیمت سهام حدود 500 میلیارد دلار از ارزش بازار این غول فناوری نسبت به اوج آن در سپتامبر سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد و این ریزش شدید ارزش سهام باعث شد تا از لیست ۱۰ شرکت با ارزش جهان خارج شود و به جایگاه یازدهم سقوط کند.

گفتنی است شرکت تسلا با ارزش بازار 906 میلیارد دلار توانست جایگاه متا را را به عنوان ششمین شرکت ارزشمند بزرگ جهان از آن خود کند. در ادامه لیست ۱۰ شرکت با ارزش جهان را مشاهده می‌کنید:

اپل (۲.۸ تریلیون دلار)مایکروسافت (۲.۲ تریلیون دلار)آرامکو (دو تریلیون دلار)آلفابت (۱.۸ تریلیون دلار)آمازون (۱.۶ تریلیون دلار)تسلا (۹۰۶ میلیارد دلار)برشایر هاتاوی (۷۰۰.۶ میلیارد دلار)انویدیا (۶۱۳ میلیارد دلار)تی اس ام سی (۶۰۰.۳ میلیارد دلار)تنسنت (۵۸۹.۸ میلیارد دلار)
منبعbloomberg

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز