طرز تهیه شیرینی هل و زعفران


طرز تهیه شیرینی هل و زعفران

شیرینی هل و زعفران یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود

طرز تهیه شیرینی هل و زعفران
شیرینی مدرن گردویی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ظاهرهای…
مواد لازم شیرینی هل و زعفران
کره ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲۴۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
پودر هل ۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده غلیظ ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی هل و زعفران

مرحله اول

برای تهیه شیرینی هل و زعفران خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را الک می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم و کره نرم به آن اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ به همراه پودر هل و زعفران دم کرده غلیظ به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده، سپس مخلوط کره زعفرانی شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را به تدریج درون مخلوط کره و زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درون قالب شیرینی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون قالب قرار می دهیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر را فشار می دهیم تا درون قالب فیکس شده، سپس روی آن را کاملا صاف می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی هل و زعفران به مدت ۲۰ دقیقه کاملا بپزد.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی کاملا خنک شود. در ادامه شیرینی ها را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :nahidrahpey

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس