وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم


لیست وسایل سفر مطلبی است که قرار است روزهای نزدیک سفر کمک تان کند و شما را از سردرگمی خارج کند. چطور؟ مهمترین دغدغه در چند روز مانده به سفر جمع کردن وسایل سفر است. چه چیزی با خود ببریم؟ چه وسیله ای برای این سفر مناسب است، چه وسیله ای مناسب نیست و... همه اینها سئوالات خیلی از گردشگران موقع آماده کردن وسایل است. افرادی که زیاد سفر می کنند، پس از...

لیست وسایل سفر مطلبی است که قرار است روزهای نزدیک سفر کمک‌تان کند و شما را از سردرگمی خارج کند. چطور؟ مهمترین دغدغه در چند روز مانده به سفر جمع کردن وسایل سفر است. چه چیزی با خود ببریم؟ چه وسیله‌ای برای این سفر مناسب است، چه وسیله ای مناسب نیست و... همه اینها سئوالات خیلی از گردشگران موقع آماده کردن وسایل است. افرادی که زیاد سفر می‌کنند، پس از چند تجربه می‌توانند لیست وسایل سفر خودشان را داشته باشند و هر بار بر اساس همان لیست چمدان و کوله را آماده کنند. اما برای خیلی از افراد جمع کردن وسایل سفر به غول بزرگی تبدیل می‌شوند که درنهایت هم ممکن است وسیله‌ای را جا بگذارند. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید لیست وسایل سفر خودتان را بر اساس سبک سفرهایتان آماده کنید و هر بار با خیال راحت برای سفر آماده شوید.

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

پیش از سفر

پیش از سفر اطلاعات کاملی از شهری که به آن سفر می‌کنید جمع‌آوری کنید. آب‌‌وهوای منطقه، اقامتگاهی که شب را قرار است در آن سپری کنید و سبک سفرتان تا حد زیادی به شما کمک‌ می‌کند تا لیست وسایل سفر را مشخص کنید.

یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید در هر نوع سفر، به هر منطقه‌ای همراهتان باشد، مدارک شخصی‌تان است.

لیست مدارک موردنیاز در سفر

کارت ملی بلیت سفر دفترچه درمانی پاسپورت (سفرهای خارجی) بیمه‌نامه سفر (سفرهای خارجی) پول نقد/ کارت اعتباری/ چک مسافرتی گواهی واکسیناسیون سفر؛ در سفرهای خارجی به بعضی از کشورها، نیاز به گواهی واکسیناسیون دارید.

درصورتی‌که با خودروی شخصی سفر می‌کنید، علاوه بر مدارک بالا لازم است مدارک زیر را در چک لیست وسایل سفر با خودرو قرار دهید:

گواهینامه یا گواهینامه بین‌المللی مدارک و بیمه‌نامه خودرو

اگر دانشجو یا بازنشسته هستید، برای استفاده از تخفیفات در اماکن فرهنگی، کارت دانشجویی یا کارت بازنشستگی را در لیست وسایل سفر خود قرار دهید.

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

انتخاب چمدان یا کوله متناسب با سفر

افراد به سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند. بعضی‌ از مسافران ترجیح می‌دهند در هتل اقامت کنند، بعضی‌ها در اقامتگاه و عده‌ای دیگر اقامت در طبیعت و کمپینگ را انتخاب می‌کنند. برای هرکدام از این سفرها باید بار مناسب با سفر انتخاب کرد. درصورتی‌که به سفر طبیعت‌گردی یا کمپینگ می‌روید باید کوله‌ای متناسب با وزن خودتان و وسایلتان به همراه داشته باشید. در صورت سفر به‌صورت خانوادگی به هتل و یا سفر شهری نیز چمدان بهترین انتخاب است. اما تنها وسایل حمل بارهای شما کوله یا چمدان نیستند. در لیست وسایل سفر برای بارها موارد زیر را به همراه داشته باشید:

کوله/ چمدان یا کیف‌های چرخ‌دار کوله سبک یک‌روزه؛ برای سفر در طبیعت و یا حتی سفرهای شهری کیف مدارک؛ در سفرهای خارجی نگه‌داری از پاسپورت و پول نقد مسئله مهمی است. در لیست وسایل سفر خارجی کیف پاسپورتی از وسایل مهم است. قفل و کلید برای چمدان یا در کمد در هاستل‌ها

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لوازم بهداشتی و سلامت

هیچ مسافری نمی‌خواهد که در سفر دچار بیماری شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در لیست وسایل سفر بخش لوازم بهداشتی شخصی و مراقبت‌های پزشکی افراد است.

دارو و سلامت

داروهایی از قبیل مسکن و داروهایی برای بیماری‌های گوارشی و قرص‌های ضد حساسیت نسخه‌های شخصی؛ درصورتی‌که بیماری خاصی دارید به‌هیچ‌وجه داروهایتان را فراموش نکنید. اسپری دفع حشرات؛ اگر به طبیعت سفر می‌کنید حتماً این اسپری را تهیه کنید و در لیست وسایل سفر خود قرار دهید. کیف کوچک کمک‌های اولیه مسواک، خمیردندان، نخ دندان و دهان‌شویه کوچک عینک طبی، لنز و مایع لنز

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لوازم شخصی و بهداشتی

هرکسی به‌تناسب عادات خود مجموعه‌ای از وسایل شخصی و یا بهداشتی در سفرها به همراه می‌برد. بهتر است با توجه به نیاز خود، در لیست وسایل سفر این موارد را یادداشت کنید تا همیشه در زمان کوتاهی وسایل سفرتان را جمع کنید.

عینک آفتابی، آفتاب‌گیر، کرم ضد آفتاب دستمال‌کاغذی، دستمال مرطوب، ژل یا اسپری ضدعفونی‌کننده دست کرم مرطوب‌کننده پد بهداشتی ناخن‌گیر و موچین شامپو، شامپو بدن، لیف و صابون عطر و اسپری خوشبوکننده حوله مسافرتی و دمپایی حمام؛ هتل‌ها اکثراً این موارد را دارند. درصورتی‌که در هتل اقامت دارید نیاز به همراه داشتن حوله و دمپایی ندارید سشوار مسافرتی لوازم‌آرایش لوازم اصلاح و پیرایش نخ و سوزن؛ شاید فکر کنید که نخ و سوزن در سفر به کار نمی‌آید، اما حتماً در لیست وسایل خود نخ‌ و سوزن را قرار دهید. پودر شستشوی لباس بالش گردنی

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لباس

انتخاب لباس یکی از سخت‌ترین کارهای پیش از سفر است. در تابستان سفر می‌کنید یا در زمستان؟ به منطقه شرجی سفر می‌کنید و یا به منطقه خشک؟ آب‌وهوای منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید در انتخاب لباس‌ بسیار تأثیرگذار است. سلیقه شخصی نیز از دیگر فاکتورهای مهم انتخاب لباس است. اما نکته مهمی هست که بهتر است در انتخاب لباس پیش از سفر در گوشه ذهن داشته باشید. راحتی شما در سفر مهم‌ترین مسئله است. لباس‌هایی به همراه ببرید که هم وزن کمی داشته باشند و هم در آن‌ها احساس راحتی کنید.

برای خیلی از افراد شیک بودن در سفر مهم است. برای اینکه بتوانید ترکیب‌های جذاب و متنوعی از لباس‌هایتان در سفر داشته باشید، چند لباس با رنگ خنثی در چمدانتان قرار دهید. این لباس‌ها را می‌توانید با هر رنگی ست کنید و تیپ‌های متنوعی در روزها مختلف سفر داشته باشید.

تی‌شرت آستین‌کوتاه شلوار و شلوارک؛ بهتر است شلواری برای سفر به همراه ببرید که کمرکشی باشد تا احساس راحتی بیش‌تری در حین پیاده‌روی و یا رانندگی داشته باشید. تاپ پیراهن کلاه آفتاب‌گیر دامن مانتو خنک جوراب و لباس‌زیر لباس راحتی برای خواب بادگیر بالاپوش گرم: در سفر به مناطق سرد لباس گرم مناسب انتخاب کنید. کاپشن‌های دو پوش با یک لایه پلار بسیار در گرم نگه‌داشتن بدن کارایی دارند. همچنین لباس‌های استرچ گرم نیز برای پوشیدن از زیر لباس‌ها در مناطق خیلی سرد، بدن را گرم نگه می‌دارند. شال و کلاه و دستکش کفش و صندل؛ علاوه بر کفشی که به پا دارید یک جفت کفش دیگر هم به همراه داشته باشید. بهتر است کفش راحتی برای پیاده‌روی انتخاب کنید. در سفرهای تابستانی یا سفر به طبیعت صندل راحتی نیز به همراه داشته باشید. لوازم شنا؛ مایو، کلاه، عینک شنا، دماغ‌گیر و گوش‌گیر وسایلی هستند که در لیست وسایل سفر به مناطق ساحلی جای دارند.

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لوازم الکترونیکی

امروزه لوازم الکترونیکی در زندگی روزمره همه ما از لوازم ضروری محسوب می‌شوند. گوشی‌های هوشمند علاوه بر استفاده روزمره، سفر را راحت‌تر کرده‌اند. لوازم الکترونیکی در لیست وسایل سفر هم جایی برای خود بازکرده‌اند. در لیست زیر می‌توانید همه لوازم الکترونیکی موردنیاز در سفر را ببینید و لوازم موردنیاز خودتان را در لیست وسایل سفرتان قرار دهید.

تلفن همراه و شارژر؛ اپلیکیشن‌های زیادی هستند که در سفر برای مسیریابی یا انتخاب هتل و رستوران به شما کمک می‌کنند. پیش از سفر اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را نصب کنید. پاوربانک لپ‌تاپ و شارژر؛ خیلی از افراد شاغل ممکن است در سفر نیز کار کنند. اگر در سفر عکاسی می‌کنید هم لپ‌تاپ از وسایل ضروری موردنیاز برای خالی کردن دوربین و یا ویرایش عکس‌ها است. دوربین عکاسی، شارژر باتری دوربین، باتری و حافظه خارجی اضافی برای دوربین

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لیست وسایل سفر، کمپینگ و طبیعت‌گردی

سفرهای طبیعت‌گردی و شب‌مانی در طبیعت امروزه به سفرهای محبوب قشر جوان تبدیل شده است. در طبیعت امکانات شهر و هتل وجود ندارد و برای این سفرها باید آمادگی بیش‌تری برای موقعیت‌های پیش‌رو داشته باشید. در سفرهای کمپینگ سبک سفر کنید و کوله خود را با لوازم ضروری پرکنید.

لباس طبیعت‌گردی؛ لباس‌های طبیعت‌گردی به‌راحتی شستشو و خشک می‌شوند، سبک و کم‌حجم هستند و رنگ‌های خنثی دارند. لباس بیس را در سفرهای طبیعت‌گردی فراموش نکنید. این لباس‌ها سبک هستند و در برابر سرمای شدید از بدن مراقبت می‌کنند. کفش طبیعت‌گردی و گتر؛ انتخاب کفش طبیعت‌گردی مناسب مناسب به میزان زیادی به نوع فعالیت در سفر بستگی دارد. به دلیل اینکه این کفش‌ها عموماً از کفش‌های کتانی وزن بیش‌تری دارند، بهتر است این کفش‌ها را به پا کنید و یک جفت صندل طبیعت‌گردی در کوله‌پشتی خود قرار دهید. در مناطق برفی گتر را حتماً در لیست وسایل سفر خود قرار دهید. چادر مسافرتی و زیرانداز چادر کیسه‌خواب و زیرانداز کیسه‌خواب بالش بادی ملحفه سبک چراغ پیشانی و چراغ‌قوه چاقو چندکاره قاشق و چنگال سفری دستمال سر و گردن؛ در آفتاب شدید یا سرما دستمال سر و گردن می‌تواند از پوست شما محافظت کند. اجاق سفری لیوان شخصی بشقاب و قابلمه‌های سبک مسافرتی غذاهای کنسروی فلاکس و چای ژل آتش زنه بطری آب تصفیه‌کننده آب؛ ممکن است آب‌معدنی که به همراه دارید کفایت نکند، در این مواقع تصفیه‌کننده آب کارایی زیادی دارد. از آب رودخانه یا چشمه یا حتی آب برف می‌توانید آب آشامیدنی خود را تأمین کنید. قطب‌نما و جی‌پی‌اس دوربین دوچشمی صندلی تاشو پانچو؛ پانچوهای طبیعت‌گردی برای کوله‌پشتی جای مناسبی دارند و در هوای بارانی از خیس شدن لباس‌ها و کوله‌پشتی محافظت می‌کنند. طناب؛ در طبیعت مناطقی هستند که برای عبور از آن‌ها نیاز به طناب دارید.

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

وسایل سفر وقتی با کودکان و نوزادان سفر می‌کنیم

کودکان پیش از سفر نمی‌توانند وسایل خودشان را آماده کنند. اگر با کودک خود سفر می‌کنید بخشی از لیست وسایل سفرتان را به وسایل کودکتان اختصاص دهید. پوست و بدن کودکان از بزرگ‌سالان حساس‌تر است و به همین دلیل به همراه داشتن لوازم بهداشتی کودکان در سفر بسیار مهم است.

لباس‌های مناسب فصل پتو سبک شیشه شیر، شیر خشک و پستانک قاشق و ظرف غذای کودک پیش‌بند کالسکه یا کریر وسایل حمام کودک روغن بدن، لوسین بدن کودک و مرطوب‌کننده پماد سوختگی کودک دستمال مرطوب و پوشک زیرانداز تعویض پوشک نوزاد پارچه گرم و آبگیر برای شستشوی کودک ناخن‌‌گیر و قیچی نوزاد دارو و تب‌سنج کودک شانه مو اسباب‌بازی یا کتاب موردعلاقه

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

چک لیست سفر با خودرو

سفرهای جاده‌ای و با خودروی شخصی سفرهای جذابی هستند. برنامه سفر افراد در این نوع سفر بسیار منعطف است و خیلی از افراد سفر با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند. بنابراین پیش از سفر بهتر است در لیست وسایل سفر خود لوازم دیگری اضافه کنید تا چک لیست سفر با خودرو کامل شود.

بررسی فنی وسیله نقلیه؛ مهم‌ترین کار پیش از سفر با خودرو بررسی و معاینه فنی وسیله نقلیه است. جعبه کمک‌های اولیه سبد مسافرتی مواد غذایی و میوه نصب اپلیکیشن‌های مسیریابی موسیقی یا پادکست‌های موردعلاقه زنجیر چرخ و قفل فرمان پر کردن باک بنزین بطری آب برای رادیاتور سیم بوکسل ذخیره شماره امداد جاده‌ای؛ در سفر با خودرو حتماً شماره امداد جاده‌ای و تلفن‌های ضروری را درجایی یادداشت کنید تا در صورت نیاز بتوانید به‌راحتی به نهادهای امدادی دسترسی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

چک لیست سفر با دوچرخه

دوچرخه وسیله نقلیه جذابی برای ورزشکاران و ماجراجویان است. سرعت دوچرخه از خودرو و وسایل نقلیه دیگر کم‌تر است و امکان بیش‌تری برای دیدن و لذت بردن از زیبایی‌های مسیر دارد. البته این سفر سختی‌های خود را دارد و برای شروع سفر با دوچرخه باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشید. مهم‌تر از همه این است که در چک لیست سفر با دوچرخه وسایل سنگین و اضافی جایی ندارند. یادتان باشد که وزن وسایل سفرتان با دوچرخه را پاهایتان روی رکاب‌ها تحمل می‌کند. با توجه به نوع اقامت در اقامتگاه، هتل و یا چادر از موارد گفته‌شده در بالا وسایل سفرتان را انتخاب کنید. اما مواردی هستند که باید به چک‌لیست سفر با دوچرخه اضافه کنید.

کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری زانوبند و مچ‌بند دستکش دوچرخه‌سواری شلوار یا شلوارک دوچرخه‌سواری پوشش ضد‌آب کلاه ایمنی عینک دوچرخه‌سواری لباس‌های سبک با شستشوی راحت دستمال‌گردن و سر تلمبه کوچک جعبه‌ابزار کوچک برای تعمیر موارد جزئی

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

فهرست وسایل سفر مربوط به لوازم جانبی و علایق شخصی

هر فردی علایقی دارد که در سفر نیز آن‌ها را دنبال می‌کند. عده‌ای در سفر مطالعه می‌کنند، افرادی دوست دارند که خاطرات سفر را بنویسند و بعضی‌ها هم در سفر نقاشی می‌کنند. لیست وسایل سفر برای این افراد بخش دیگری هم دارد.

کتاب موردعلاقه دفتر خاطرات و سفرنامه وسایل طراحی و نقاشی ساز و آلات موسیقی ساک دستی پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

اگر یک بار و با توجه به نوع معمول سفرهای‌تان لیست وسایل سفر را بنویسید، در سفرهای بعد با خیال راحت می‌توانید وسایل‌تان را آماده کنید و مطمئن باشید چیزی را فراموش نمی‌کنید.



1400/11/30 | کد مطلب: 4706
برچسب‌ها: نکات سفر
وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم
وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم شبنم قزلو
وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لیسانس معماری علاقمند به سفر، ادبیات، سینما، تاریخ و هنر



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم