ذکر و ذاکری و خواندن مرثیه اهل بیت(ع) نوعی سلوک برای تقرب به حضرات معصومین(ع) است


 ذکر و ذاکری و خواندن مرثیه اهل بیت(ع) نوعی سلوک برای تقرب به حضرات معصومین(ع) است

حجت الاسلام مومنی گفت: اتصال به حضرات معصومین(ع) و اهل بیت(ع)، کارگشای بسیاری از مسائل در جامعه است و ذکر و ذاکری و خواندن مدح و مرثیه اهل بیت(ع) نوعی سلوک برای تقرب به حضرات معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم رونمایی از مستند و یادنامه حاج علی خورشیدی با گرامیداشت یاد و خاطره همه پیرغلامان مکتب سیدالشهداء(ع) گفت: انسان باید در حیات دنیا اتصال مستمر به حضرات معصومین(ع) داشته باشد و این اتصال را قران کریم نیز برای انسان بیان کرده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: هر کس به صورتی ممکن است اتصال و ارتباط با معصومین(ع) داشته باشد که زیارت و توجه و توسل از آن جمله است؛ به طور کلی ذکر و ذاکری و خواندن مدح و مرثیه اهل بیت(ع) نوعی سلوک برای تقرب به حضرات معصومین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: هر کسی که اهل بیت(ع) را واسطه قرار داد به مقام قرب رسیده است و به او اذن و اجازه داده شده تا مرثیه و مدح اهل بیت(ع) را بخواند. مداحان و ذاکران باید به دلیل چنین جایگاهی حمد و ثنای الهی را به جای بیاورند.


وی افزود: مداحی و ذاکری و ارتباط با اهل بیت(ع) بهترین سلوک برای قرب الهی و قبل از آن قرب به اهل بیت(ع) است؛ آن چه در این مسیر از ناحیه مداحان تاکید شده این است که مستمر و مدام مد نظر داشته باشند برای چه کسانی می خوانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: مداحان و ذاکران در مسیر سلوک به قرب به اهل بیت(ع)، با یک سری بایدها و نبایدها و یک سری مقتضیات و موانع روبرو هستند و اگر مقتضیات و موانع را با هم در نظر نگیرند نمی توانند در این مسیر به سلوک برسند.


این استاد حوزه اظهار داشت: مداحان می‌دانند انجام واجبات و ترک محرمات و زانو زدن در محضر استاد و بهره بردن از اساتید چه اهمیتی در رسیدن به این درجه دارد، یکی از دغدغه‌ها این است برخی از ذاکرین جوان دستشان از اساتید فن کوتاه است در حالی که باید دستشان در دست استاد باشد.


وی بیان کرد: ائمه اطهار(ع) در دو دنیا به مریدان و مداحان عزت می دهند. اگر مداحان و مدیحه سرایان آبرویی در نزد مردم دارند به واسطه عنایت اهل بیت(ع) است، حاج علی خورشیدی نیز یکی از این مداحانی بود که در شب‌های چهارشنبه زائران جمکران با صدای ایشان انس داشتند.

لازم به ذکر است در مراسم تجلیل از خانواده مرحوم حاج علی خورشیدی و رونمایی از مستند و یادنامه این مداح پیشکسوت؛ قرائت آیات قرآن کریم توسط مهدی فروغی و شعرخوانی توسط استاد موحدیان، مداحی توسط حاج عباس حیدرزاده و با اجرای سید محمدجواد شرافت انجام شد.

پایان پیام/730

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !