صعود بی وقفه قیمت وام مسکن/ مهلت دریافت وام تخفیف دار تمدید شد


صعود بی وقفه قیمت وام مسکن/ مهلت دریافت وام تخفیف دار تمدید شد

صعود بی وقفه قیمت اوراق وام مسکن ادامه دارد و امروز بهای اوراق مسکن دوباره کانال قیمت جدیدی را فتح کرد و میانگین هر برگه وام به 171 هزار و 97 تومان رسید.

اقتصاد آنلاین- پریسا شاکری؛ قیمت اوراق وام مسکن در بهمن ماه رکوردهای جدیدی را پشت سر گذاشته و صعود بی وقفه بهای آن ادامه دارد. در حالی که میانگین بهای هر برگه وام مسکن روز چهارشنبه به کانال جدید ۱۶۰ هزار تومان رسید که امروز رکوردشکنی قیمت آن ادامه یافته و بهای هر برگه وام مسکن به کانال قیمتی بالاتر رسید.

در بازار امروز میانگین بهای هر برگه وام مسکن به ۱۷۱ هزار و ۹۷ تومان رسید و به این ترتیب رکورد جدید قیمت را به جای گذاشت.

افراد برای دریافت وام مسکن بدون زمان انتظار چند ماهه و سپرده گذاری باید اوراق وام مسکن را از فرابورس خریداری کنند و این اوراق را به بانک تسلیم کنند.

برای دریافت هر یک میلیون تومان وام، دو برگه تسهیلات وام مسکن نیاز است.

به این ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت سقف ۴۵۰ میلیون تومان وام مسکن، باید ۹۰۰ برگه خریداری کنند که در حال حاضر با توجه به میانگین ۱۷۱ هزار و ۹۷ تومانی قیمت اوراق، زوجین تهرانی باید حدود ۱۵۴ میلیون تومان بپردازند تا بتوانند وام ۴۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند. با این حساب بیشتر از یک سوم ارزش وام مسکن از بین رفته است.

مهلت دریافت وام با نصف مبلغ تمدید شد

رشد بی وقفه قیمت وام مسکن در شرایطی اتفاق می افتد که بانک مسکن چندی پیش برای جلوگیری از رشد قیمت وام مسکن طرح جدیدی برای فروش اوراق در نظر گرفت.

یر اساس طرحی که بانک مسکن ارائه کرده و مهلت اجرای آن را تا پایان بهمن ماه امسال اعلام کرده بود، کسانی که اوراق وام مسکن را به صورت کامل خریداری می‌کنند، سود کمتر و مدت بازپرداخت طولانی‌تری دارند. بر این اساس خریداران وام مسکن در مدل قبلی می‌توانند وام مسکن خود را ۱۲ ساله و وام جعاله را ۵ ساله بازپرداخت کنند و سود وام آنها ۱۷.۵ درصد است اما در مدل جدید که خریداران نصف اوراق مورد نیاز را می‌خرند باید ۱۸ درصد سود پرداخت کنند و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده مذکور نیز ۶۰ ماه معادل ۵ سال خواهد بود.

پیگیری های اقتصاد آنلاین از بانک مسکن حاکی از آن است که مهلت پرداخت وام نیم بهای مسکن تا پایان امسال دوباره تمدید شده است. روابط عمومی بانک مسکن همچنین توضیح داد اگر افراد تا پایان سال قصد خرید خانه ندارند اما متقاضی دریافت وام نیم بهای مسکن هستند، می توانند درخواست خود را تا آخر اسفند ماه امسال در بانک مسکن ثبت کنند و در این صورت تا پایان اردیبهشت سال آینده فرصت دارند اوراق را به بانک ارائه داده و وام نیم بهای مسکن بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!