دانشگاه کردستان در بین 200 دانشگاه‌ برتر جوان جهان


دانشگاه کردستان در بین 200 دانشگاه‌ برتر جوان جهان

دانشگاه کردستان در جدیدترین لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز2022 در جایگاه 189 جهان قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان (دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال) را بر اساس ماموریت‌های اصلی آنان شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می‌سازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، ارزیابی دانشگاه‌های جوان همانند ارزیابی کلی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در قالب ۵ معیار آموزش (۳۰ درصد)، پژوهش (۳۰ درصد)، استنادات (۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی ( ۷.۵ درصد) و درآمد از صنعت ( ۲.۵ درصد) و با تغییرات مقدار وزن توزیع شده در بین شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

در لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز ۲۰۲۲، تعداد ۵۳۹ دانشگاه از ۷۴ کشور حضور دارند.

این آمار نسبت به سال گذشته با تعداد ۴۷۵ دانشگاه از ۶۸ کشور با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

در این رتبه‌بندی دانشگاه PSL فرانسه، دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور و دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند. بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، تعداد دانشگاه‌های ایرانی از ۲۶ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ به ۳۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

دانشگاه کردستان در این رتبه‌بندی موفق به کسب جایگاه ۱۸۹ در بین دانشگاه‌های جوان جهان و در رتبه‌بندی کشوری نیز موفق به کسب رتبه کلی ۱۰در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه ۳ در بین دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها نقش محوری در ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین کشورها ایفا می‌کنند، به طوری که دانشجویان، دانشگاه‌ها و دولت‌ها بسیاری از تصمیمات خود را بر اساس این رتبه‌بندی‌ها قرار می‌دهند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به معیار مهمی برای رقابت جهانی تبدیل شده است، از این رو دانشگاه ها به دنبال ایجاد مشارکت و همکاری با سایر دانشگاه‌های پیشرو جهان بر اساس این رتبه‌بندی‌ها می‌باشند.

استانداردها و شاخص‌های تعیین‌شده توسط نظام‌های رتبه‌بندی نه تنها بر سیاست‌گذاری ملی و رفتارهای سازمانی تاثیر گذاشته است، بلکه نظام‌های آموزش عالی را نیز دستخوش تغییر کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی