افشای اسناد پرداخت مالی اریکسون به داعش


افشای اسناد پرداخت مالی اریکسون به داعش

ایتنا - بوریه اکهلم که مدیر ارشد اجرایی شرکت اریکسون به تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئدی Dagens Industri افشاگری‌های بزرگی انجام داده است که نشان دهنده این است که این شرکت پرداخت‌هایی به داعش داشته است.

مدیر ارشد اجرایی شرکت اریکسون به تازگی اعتراف کرده است که به احتمال فراوان این شرکت مبالغی را به گروه تروریستی داعش پرداخت کرده است که این امر بر روی نام جهانی این شرکت تاثیری منفی گذاشته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بوریه اکهلم که مدیر ارشد اجرایی شرکت اریکسون به تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئدی Dagens Industri افشاگری‌های بزرگی انجام داده است که نشان دهنده این است که این شرکت پرداخت‌هایی به داعش داشته است.

این پرداخت‌ها بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه عراق بوده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره این مصاحبه مشخص شده است که مشخص شده است که این شرکت متوجه شده است که هزینه‌های آن‌ها در سال 2018 به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است.

هنوز به صورت دقیق معلوم نیست که این هزینه‌ها بابت چه چیزی انجام شده است ولی اکهلم در این باره می‌گوید که بررسی شواهد نشان داده است که این موارد به مناطقی مرتبط می‌شوند که تحت کنترل گروه تروریستی داعش بوده است.

افشای اسناد پرداخت مالی اریکسون به داعش

در حقیقت تحقیقات اولیه در این باره در سال 2019 شروع شد و نشان داد که نقاط خاکستری بسیاری در هزینه‌های انجام شده توسط شرکت اریکسون وجود دارد که بسیاری از قوانین این شرکت را زیرپا گذاشته است.

کارمندان، فروشندگان و تامین کنندگان فعال در منطقه عراق در مرکز این نقاط خاکستری قرار داشتند و شرکت اریکسون در این باره گفته است که هزینه‌های جابجای که بخش مهمی از این مشکل بودند، بیشتر در راستای شرایط مشکل ساز این بخش بوده‌اند.

بیانیسه رسمی در این زمینه می‌گوید: «اریکسون سرمایه فراوانی را در زمینه هزینه و زمان انجام داده است تا کشف کند که این مشکلات چه چیزی هستند. تحقیقات نتوانستند کشف کنند که آیا کارمندی از اریکسون وجود دارد که مستقیما با گروه تروریستی داعش ارتباط مالی داشته است یا خیر.»

شایان ذکر است که پس از انتشار این بیانیه، کنسرسیوم بین‌المللی خبرنگاران تحقیقاتی یا ICIJ اعلام کرده است که این شرکت برای رسیدگی به این مشکلات احتمالی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است و نتیجه تحقیقات این کنسرسیوم به زودی منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...