علائمی که نشان می‌دهد دیابت شما کنترل‌نشده است


علائمی که نشان می‌دهد دیابت شما کنترل‌نشده است

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)این علائم عبارتند از: تشنگی بیش از حد و مجبور به ادرار کردن بیش از حد معمول این یک علامت شایع اما نه چندان آشکار...

به گزارش بهداشت نیوز این علائم عبارتند از:

تشنگی بیش از حد و مجبور به ادرار کردن بیش از حد معمول

این یک علامت شایع اما نه چندان آشکار قند خون است که بیش از حد بالا است: احساس تشنگی واقعی و نیاز به نوشیدن بیش از حد معمول. اگر کلیه‌ها نتوانند قند خون را طوری تنظیم کنند که به سطح طبیعی برگردد، قند اضافی از طریق ادرار از بدن شما خارج می‌شود.

گرسنه‌تر از حد معمول هستید اما وزن کم می‌کنید

زمانی که بدن شروع به تجزیه عضلات و چربی برای تولید انرژی می‌کند، کاهش وزن ناخواسته و ناسالم را تجربه می‌کنید.

دائما احساس خستگی می‌کنید

زمانی که بدن انسولین را به درستی پردازش نمی‌کند یا مقادیر کافی انسولین را ندارد، قند به جای اینکه وارد سلول‌ها شود تا برای انرژی استفاده شود، در خون باقی می‌ماند.

به طور قابل توجهی تاری دید و سردردهای مکرر دارید

سطوح بالای قند خون می‌تواند منجر به تورم لنزهای چشم در اثر نشت مایعات شود. و باعث تغییر شکل لنز می‌شود که باعث می‌شود نتواند به درستی فوکوس کند و باعث تاری دید می‌شود..

زخم‌هایی ایجاد می‌کنید که آهسته‌تر از حد معمول بهبود می‌یابند

بریدگی‌ها، خراش‌ها، کبودی‌ها و سایر زخم‌ها در حضور قند خون کنترل نشده کندتر بهبود می‌یابند. دیابت باعث آسیب عصبی می‌شود و بر گردش خون، به ویژه در ساق پا و پا تاثیر می‌گذارد، که می‌تواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد، زیرا جریان خون کافی در این ناحیه وجود ندارد.

متوجه سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در دست‌ها یا پاهای خود می‌شوید

قند خون کنترل نشده می‌تواند باعث آسیب عصبی شود که به عنوان نوروپاتی دیابتی نیز شناخته می‌شود. چیزی که ممکن است متوجه شوید احساس سوزن سوزن شدن یا حتی بی‌حسی در دست‌ها و پاهایتان است.

در حال تاول زدن، خشکی یا سایر تغییرات پوستی هستید

تاول‌ها، عفونت‌ها، خشکی، خارش، تغییر رنگ و ناهنجاری‌های پوست همگی می‌توانند از علائم هشدار‌دهنده قند خون بالا باشند.

بیشتر از حد معمول دچار عفونت‌های قارچی می‌شوید

هایپرگلیسمی ممکن است باعث شود که بیشتر به عفونت‌های قارچی دستگاه تناسلی مبتلا شوید. در زنان علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد: خارش واژن، قرمزی یا درد هنگام رابطه؛ درد یا ناراحتی در هنگام ادرار؛ و ترشحات غلیظ و غیر طبیعی واژن.

لثه‌های متورم یا خونریزی، که خطر عفونت را افزایش می‌دهد

بزاق حاوی گلوکز است. و هرچه بیشتر باشد، باکتری‌هایی که با غذا در دهان ترکیب می‌شوند و پلاک ایجاد می‌کنند و باعث بیماری لثه می‌شوند، بیشتر می‌شود. علائم می‌تواند در ابتدا لثه قرمز یا ملتهب باشد.

منبع: salamat

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس