میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی


میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی جدیدترین اصطلاحی که برای چهره ها و بازیگران در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به کار برده شده است معروف به میم های مشهور!  در ادامه این مطلب از سایت نازوب با میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و توییتر آشنا خواهیم شد. meme یا میم هایی کـه در شبکه های اجتماعی میبینیم، در واقع تقلید کاربران...

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

جدیدترین اصطلاحی که برای چهره ها و بازیگران در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به کار برده شده است معروف به میم های مشهور!

در ادامه این مطلب از سایت نازوب با میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و توییتر آشنا خواهیم شد. meme یا میم هایی کـه در شبکه های اجتماعی میبینیم، در واقع تقلید کاربران از یک روش یا ترند فراگیر می‌باشد.

میم ها می توانند ویدیو، عکس یا غیره باشند کـه بر موضوع خاصی تمرکز دارند. بدلیل استقبال گسترده از میم ها، در ادامه با مشهور ترین و جذاب ترین میم های پارسی در اینستاگرام و توییتر آشنا میشویم.

میم های معروف در شبکه های اجتماعی

«میم» «بـه انگلیسی Meme یا مِم؛ بـه فرانسوی meme»: میم ایده، رفتار یا روشی اسـت کـه از طریق فرهنگ از فردی بـه فرد دیگر منتقل میشود. میم در اینترنت اکثراً بصورت تقلید یک فرد از فرد دیگر، پخش می شود.

میم اینترنتی میتواند یک فکس، ویدئو، سایت، هشتگ، کلمه، عبارت یا حتی یک نادرست املائی باشد. در زیر مشهور ترین میم های پارسی را مرور خواهیم کرد.

کودک مبارز با ژست خنده‌ دار

ماجرا چـه بود؟ سامی همین حالا تقریباً ۱۱ ساله اسـت. او وقتی ۱۱ ماهه بود مادرش این عکس را در ساحل از او گرفت و روی صفحه مجازی خود گذاشت.

عکس با نوشته‌های مختلف و با سرعت نور دست‌بـه‌دست شد. او آن‌قدر مشهور شد کـه حتی از عکسش در تبلیغات بازرگانی هم استفاده کردند.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

عکس دیگری در پنج سالگیِ سامی منتشر شد کـه روی آن نوشته شده بود: «پنج سال بعد؛ هنوز یک میم!» و حالا سامیِ ۱۱ ساله بعد از گذشت یک دهه هنوز هم یک میم اسـت.

البته او ازآن میم‌های خوش‌شانس اسـت کـه از همین راه موفق شده برای پدرش کلیه‌ای جدید بخرد و از اینکه بـه یک میم تبدیل شده خیلی هم خوشحال اسـت؛ بهمین خاطر اسـت کـه با نام «کودک موفق» شناخته میشود.

میم پرویز و پونه در اینستاگرام و توییتر

ماجرا چـه بود؟ حتماً تصویر مرد رکابی پوش و خسته‌ای را دیده‌اید کـه روی تخت نشسته و کاربران شبکه‌های اجتماعی روی آن، جملاتی نوشته‌اند کـه همه ی را می‌خنداند.

می دانید این تصویر از کجا آمده اسـت؟ انیمیشن‌های سوریلند را دیده‌اید؟ سروش رضایی، انیماتور و صداپیشه ایرانی اسـت کـه با مجموعه آثارش بنام سوریلند با نگاهی طنز بـه مشکلات و نابهنجاری‌های جامعه پرداخته اسـت.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

مشهور‌ترین آثار او پرویز و پونه اسـت کـه با استقبال خوبی همراه شده و میلیونها بیننده دارد. بعد از انتشار این پویانمایی، کاربران شوخی‌های جالبی با یکی از عکسهای این انیمیشن کردند. آن جاییکه مرد رکابی پوش روی تخت نشسته و معنی «اسیر شدیم» می دهد.

میم های عباس بوعذار، نه میم داره و نه ه!

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

ماجرا چـه بود؟ «نه میم داره، نه ه داره، نه دال داره. فقط یه دونه ر داره!» چند وقتی هست ویدئو‌های طنزی در فضای مجازی از گفت‌وگو جالب علی دایی و نام بردن او از «عباس بوعذار» منتشر میشود. ماجرا از این قرار اسـت کـه علی دایی، آن زمان، سرمربی نفت بوده و شجاع خلیل‎زاده برای سپاهان بازی می‎کرد.

ماجرای عباس بوعذار چیست؟

گویا داور بـه دایی می‎گوید خلیل‎زاده بازیکن سپاهان روی فردی بنام محمدی خطا کرده اسـت و بهمین دلیل، کارت گرفته، اما بعداً مشخص می‎شود فردی بنام «محمدی» اصلا وجود خارجی ندارد و بازیکن مدنظر داور، عباس بوعذار بوده اسـت! همین می‎شود کـه علی دایی با عصبانیت در آن نشست خبری، نام «عباس بوعذار» را بر زبان می‌آورد و فضای مجازی را می‌ترکاند.

میم های درد دل مختار با کیان

ماجرا چـه بود؟ مختارنامه در طول این سالها این‌قدر از تلویزیون بازپخش شده کـه دیگر هر صحنه و سکانس آن رابه یاد داریم. در طول این سالها بعضی کاربران فضای‌مجازی با یکی دو صحنه این سریال هم شوخی کرده‌اند. مثل سکانسی کـه مختار، خسته از روزگار و از بی‌وفایی کوفیان بـه درختی تکیه داده و با کیان ایرانی درددل میکند.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

اما کاربران از این تصویر، برای بیان شوخی‌هایشان استفاده میکنند. نمونه این شوخی‌ها با بازپخش‌های بسیار زیاد این سریال اسـت. مثلاً کاربری روی این تصویر از قول مختار ثقفی نوشته:

«چـه خبر اسـت کیان؟!» کیان هم در پاسخ می گوید: «ابواسحاق بالاخره جومونگ بـه پایان رسید و نوبت ماست کـه بـه میدان برویم!»

میم های چرا کشتیش؟ چرا؟

ماجرا چـه بود؟ شمشیری کـه روی دوش یک چهره قرمزپوش خشمگین اسـت، بدنی کـه از وسط نصف شده و آدم‌هایی کـه شبیه یک قاضی و متهم عمل میکنند!

تصویری شبیه کارتون‌های شاهنامه‌ای دراین سالها همیشه مشهور بوده اسـت. تصویری کـه با عنوان «چرا کشتیش؟» همیشه شوخی‌های بامزه‌ای در خودش داشته اسـت.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

نمونه‌هایی از این شوخی‌ها را بخوانید:

«چرا کشتیش؟ توی این اوضاع کرونا اومده بود مسافرت!»، «چرا کشتیش؟ اندازه گودزیلا سن داشت، اما بـه آره میگفت: آله»، «چرا کشتیش؟ ساعت ۷ صبح زنگ می‌زد، میگفت صدای خوابالوتو دوس دارم!»، «چرا کشتیش؟ چون پرسید ساعت قدیمه یا جدید؟» و ….

میم های معروف شهاب حسینی

ماجرا چـه بود؟ بی شک، میم‌دارترین بازیگر ایرانی، شهاب حسینی اسـت! از بازی‌اش در «امتحان نهایی» و «جدایی نادر از سیمین» تا «فروشنده» و … آن‌قدر از شهاب حسینی میم اینترنتی ساخته‌اند کـه شـما برای دعوا، برای دعوت بـه آرامش، برای سوگند خوردن، برای تعجب کردن و … می توانید از میم مخصوص خود استفاده کنید.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

در همین برنامه «همرفیق» هم کاربران، بدون خلاقیت ننشستند و از تصویر مالیدن دست‌های شهاب بـه هم دیگر کـه دراین برنامه خیلی استفاده می ‌شد، برای پیام دست شستن در روز‌های کرونایی کمک می گیرند! مثلاً کاربری روی عکسی از فیلم «امتحان نهایی» نوشته:

«اصلا نمی‌خوام درس بخونم! میخوام برم شوهر کنم!» دیگری روی تصویری از فیلم «جدایی نادر از سیمین» نوشته: «یه کمی آروم‌تر، بچه خوابیده! نمی‌فهمید؟»

میم های نرو سمیه در شبکه های اجتماعی

ماجرا چـه بود؟ صحنه مشهور بـه «نرو سمیه» را دیگر هزاران بار دیده‌ایم. آخرین روز‌های سال ۹۴ بود کـه فیلم سینمایی «ابد و یک روز» نخستین ساخته سعید روستایی اکران شد.

حتماً حرف‌های محسن بـه سمیه را یادتان هست؟ جملاتی از سر استیصال و عجز و دیالوگ‌هایی کـه در اوج ناامیدی ادا می شود و بیشتر شبیه التماس اسـت کـه سمیه نرود.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

کاربران، اما برای شوخی‌هایشان از عجز و التماس‌های نوید محمدزاده استفاده میکنند. بیایید چند شوخی بامزه را مرور کنیم:

«نرو سمیه، روز‌هایی کـه نیستی، هیچ کی بـه مـن پسورد وای فای رو نمیده، می‌ترسن حجم ترافیک تموم بشه!»، «سمیه بـه یحیی گل‌محمدی بگو زود قهرمان نشو، اگه زود قهرمان بشی، نمی‌گن کارت خیلی درسته، می‌گن بقیه تیما ضعیف بودن!» و…

میم های فارسی خابی لیم

ماجرا چـه بود؟ اگر اهل گشت وگذار در فضای مجازی و تماشای ویدئو‌های پرطرفدار هرروز جهان باشید، بی‌شک «خابی لامه» را دیده‌اید.

جوان ۲۱ ساله و سیاه پوستی کـه روبه روی دوربین قرار می گیرد و با ویدئو‌های گوناگون شوخی میکند. خابانه لامه، با نام مستعار خابی، این روز‌ها تبدیل بـه ستاره‌ای شده اسـت کـه تعداد مخاطبانش در نرم افزار تیک‌تاک بـه بیش از 95 میلیون نفر میرسد.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

ویدئو‌های خابی کوتاه اسـت، محتوای طنز دارد و بـه ساده ترین شکل ممکن تهیه می شود. این ایده‌ها و فعالیت‌ها می تواند درباره یک ابداع بی فایده باشد یا بزرگ نمایی یک حرکت ساده ورزشی.

هرچه هست خابی تلاش میکند تا مشت سازنده ویدئو را برایتان باز کند و ایده اولیه‌اش را دست مایه طنز‌های خود قرار دهد. دراین بین اما، یکی از عکس‌های او در ایران پرطرفدار شده اسـت.

بهترین میم های راک و مسافرهایش

ماجرا چـه بود؟ شاید بتوان گفت کـه این روز‌ها هیچ بازیگر مردی درآمدزاتر از «دواین راک جانسون» وجود ندارد. «راک» پردرآمدترین بازیگر سینمای سال ۲۰۲۰ شد و برای دومین سال پیاپی توانست بـه پردرآمدترین بازیگر سینما در هالیوود و بـه تعبیری سراسر جهان تبدیل شود.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

درسال‌های اخیر این بازیگر تنومند نشان داده کـه میتواند تماشاگران بسیاری رابه سالن‌های سینما بکشاند یا حتی کاربران شبکه‌های اجتماعی را سرگرم کند.

نمونه اینها تصویری از راک و مسافر صندلی عقبش اسـت کـه او در عکس هایی کـه ترند شده با آدم‌های مختلفی کـه انگار مسافر تاکسی او هستند، صحبت می کند و با تعجب زیادی، واکنشی رابه صحبت‌های مسافر نشان میدهد کـه فضای خنده‌داری را تولید میکند.

میم های پیرمرد خنده رو در اینستاگرام

اگر اهل فضای مجازی باشید، اینروزها عکس پیرمردی کـه بـه یک میم اینترنتی تبدیل شده اسـت را حتماً دیده اید. شخصی کـه تصویرش در صفحات مجازی برای نشان دادن ناکامی ها و اتفاقاتیکه با پیشبینی و انتظارات اولیه تفاوت زیادی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. این شخص آندرس آراتو نام دارد. یک مهندس برق بازنشسته اهل کشور مجارستان.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

یک دهه پیش تصویر خودم را در گوگل سرچ کردم و نتیجه مـن رابه شدت شوکه کرد. متوجه شدم کـه عکسم بـه یک میم اینترنتی تبدیل شده اسـت.

کاربران فضای مجازی از لبخند مـن و نوع نگاهی کـه در چشمانم بود، تصور کرده بودند کـه مـن غمگین هستم و برای همین شروع کرده بودند زیر عکسها برایم کامنت های دل گرم کننده مینوشتند. عکس زیر را حدودا ۱۱ سال پیش گرفته بودم.

درست زمانی کـه هنوز بعنوان مهندس برق کار می کردم. یک عکاس حرفه ای بعد ازآن کـه عکس هایم را در فیس بوک دیده بود با مـن تماس گرفت و گفت بـه دنبال فردی شبیه بـه مـن اسـت تا در عکس هایش بعنوان مدل از او استفاده کند.

مـن هم کـه عاشق اینکار بودم با خوشحالی پذیرفتم. عکاس مـن رابه استودیویی در بوداپست مجارستان دعوت کرد.

میم های آندرس آراتو در شبکه های اجتماعی

مـا عکسهای مختلف از زوایای گوناگون ودر مکان های مختلف گرفتیم و او در مدت دو سال همکاری مان صد‌ها عکس از مـن برای پروژه های مختلفش گرفت.

مـن تصور میکردم کـه قرار اسـت شرکت ها و وبسایت های مختلف از این عکسها استفاده کنند. اما اصلا انتظار گسترش این میم های اینترنتی را نداشتم. بعد از مدت کوتاهی متوجه شدم کـه کاربران و مردم روی عکس هایم متن هایی را می‌نویسند.

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

آنها در مورد همسرهایشان می‌گویند کـه ترک شان کرده اند یا از سرقت هویت شان در فضای آنلاین و خالی شدن حساب های بانکی شان صحبت می کنند.

در واقع انها از عکسهای مـن استفاده می‌کردند، چون تصورشان این بود کـه عکس مـن لبخندی همراه با ناراحتی اسـت و اصطلاحا “خنده تلخی” بر لب دارم.

عکس دیگر میم های پرطرفدار

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

میم های مشهور و پرطرفدار اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

حالا مهم نیست قضیه «شیب؟ بام؟» باشد و بـه یک تراژدی در زندگی کودکی تبدیل شود یا «نرو سمیه» باشد و مورد استفاده هر طیفی قرار بگیرد؛ مهم این اسـت کـه «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست!» اما اساسا در فلسفه «میم» قرار نبود بـه چنین مرحله‌ای برسد؛ قرار بود ایده‌ای خلاقانه و عمیق در هنر و فلسفه باشد.

البته میم هنوز هم میتواند این کارکرد را داشته‌باشد اگر شبکه‌های مجازی و کاربرانش اجازه بدهند؛ کـه احتمالا نمی دهند. اما آن‌چـه از خودِ میم‌ها و فلسفه آن‌ها جالب‌تر اسـت، این اسـت کـه هر کدام قصه‌ای دارند و کاربران اغلب قصه آن‌ها را نمیدانند. این عکسهای میتوانند آشنا و خنده‌دار باشند، اما قصه آن‌ها احتمالا ناآشناست.

مطالب مرتبط :

تولید روزانه 100 کیلو مدفوع انسان در کره شمالی به دستور کیم جونگ اون

کالج میمون ها در تایلند برای باسواد کردن میمون ها + عکس

بدترین دردهایی که یک انسان در طول عمرش دچار میشود از شکستگی آلت تناسلی تا …

پرنده‌ هایی که تا لحظه مرگ به همسر خود وفادار هستند + عکس


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس