تداوم بارش برف و باران در استان قزوین 


تداوم بارش برف و باران در استان قزوین 

قزوین - ایرنا - کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تا صبح فردا دوشنبه شاهد بارش باران و برف در استان و کاهش دمای هوا خواهیم بود.

مهدی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای،سامانه بارشی که دیشب وارد استان شده تا فردا صبح فعال خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به ورود این سامانه، بیشتر مناطق کوهستانی و سردسیر شمال استان با بارش برف، احتمال کولاک مواجه خواهند شد و به شهروندان توصیه می کنیم طی مدت از اتراق و تردد در کنار رودخانه ها و مسیر ها جدا خود داری کنند.

آخوندی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی این وضعیت جوی، اختلال در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها و معابر عمومی و نیز کاهش دید افقی در سطح منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: توصیه می شود رانندگان طی این مدت حین ترددهای در مسیرهای درون و برون شهری به ویژه در گردنه های استان نهایت احتیاط را داشته باشند.

آخوندی افزود: برای فردا پدیده غالب بادهای شمالی است تا پایان هفته نیز جو پایدار پیش بینی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی یک و رازمیان در با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت چهار تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی