سرقت چرخ خودرو در 30 ثانیه


سرقت چرخ خودرو در 30 ثانیه

اعضای یک باند پرایدسوار که فقط در 30 ثانیه چرخ خودروهای پژو 206 و سمند را به سرقت می بردند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته درباره عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری اعضای باند معروف به «دایی» که تصاویر دستبرد ۳۰ ثانیه ای آنان به چرخ خودروهای پارک شده، در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: به دنبال دستبردهای متعدد سارقان به چرخ خودروهای پارک شده مقابل منازل مسکونی یا کوچه های خلوت، پرونده‌هایی در مراکز انتظامی و کلانتری ها تشکیل شد که بررسی محتویات آن ها نشان می داد، اعضای یک باند حرفه ای اما خطرناک، در حالی به چرخ خودروها دستبرد می زنند که اتاق خودرو روی آسفالت خیابان رها می شود.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: با توجه به سرقت های مشابهی که در منطقه هفت تیر و بولوار دانش آموز رخ داده بود، گروه ویژه ای از افسران دایره تجسس کلانتری هفت تیر مشهد ماموریت یافتند تا سرقت‌های مذکور را مورد کنکاش های اطلاعاتی و پلیسی قرار دهند. وی اضافه کرد: تحلیل های محیط جغرافیایی جرم و همچنین شیوه و شگرد سارقان بیانگر آن بود که اعضای این باند سرقت در ساعات خلوت روز و در مناطق دیگر نیز دست به ارتکاب جرم زده اند.

در ادامه بررسی ها مشخص شد که سارقان در بیشتر سرقت ها از یک دستگاه پراید صندوق دار سیاه رنگ استفاده می کنند. رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: همین سرنخ کافی بود تا دوربین های ترافیکی شهر زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گیرد، بنابراین افسران دایره تجسس با هدایت سرهنگ حسین قدیمی (رئیس کلانتری) دامنه تحقیقات نامحسوس خود را برای شناسایی عاملان این سرقت ها به اطراف میدان شهید فهمیده مشهد گسترش دادند و با شناسایی کامل پلاک پراید سیاه، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد جوان ۳۰ ساله ای مالک خودروی مذکور است. به همین دلیل و با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات پلیس وارد مرحله جدیدی شد تا این که پس از چندین ساعت ردزنی های اطلاعاتی، بالاخره این جوان معتاد در یکی از کوچه های اطراف میدان شهید فهمیده به دام ماموران افتاد.

او که حلقه های قانون را گره خورده بر دستانش می دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت های چرخ خودرو با همدستی اعضای دیگر باند اقرار کرد. او گفت: قرار بود بعد از هر سرقت «دایی» (سرکرده باند) مبالغی به من بدهد که تاکنون چیزی نداده است! فرمانده ارشد انتظامی مشهد در ادامه این گفت وگوی اختصاصی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده لانه مخفی اعضای باند را به پلیس لو داد و گفت: قرار ما بر این بود که لوازم و اموال سرقتی را به منزلی منتقل کنیم که به نام زن ۲۵ ساله ای اجاره شده بود.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به گسترش دامنه این عملیات به شهرک نوید مشهد تاکید کرد: بلافاصله پس از اعترافات این سارق ۳۰ ساله، افسران دایره تجسس کلانتری هفت تیر با هماهنگی های قضایی، وارد طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی چهارطبقه شدند و سرکرده معروف به «دایی» را به همراه عضو دیگر باند و دو زن جوان در حالی به دام انداختند که مشغول استعمال مواد مخدر بودند. «کلیددار امنیت شهر» ادامه داد: هنگام دستگیری اعضای این باند سرقت، یکی از اهالی محل با مراجعه به نیروهای انتظامی مدعی شد که سارقان دستگیر شده به منزل وی نیز دستبرد زده اند. این درحالی بود که مالک منزل هم از متهمان به خاطر «پاتوق کردن» منزل اجاره ای شاکی شد.

سرهنگ حسین دهقان پور همچنین به اعترافات متهمان اشاره کرد و گفت: اعضای این باند به سرقت چرخ خودروها در کمتر از ۳۰ ثانیه اعتراف و اظهار کردند که سرقت ها را در مناطق جانباز، هفت تیر و دانش آموز انجام داده اند اما بررسی های پلیس بیانگر آن است که متهمان با این شیوه خطرناک در مناطق دیگری نیز دست به سرقت زده اند.

وی درباره شگرد سارقان برای دستبرد به چرخ خودروها نیز گفت: آنان پس از شناسایی خودرو در کوچه های خلوت حدود ساعت ۱۴ تا ۱۵ وارد عمل می شدند و با استفاده از آچار چرخ ابتدا پیچ و مهره های چرخ را باز می کردند. سپس در همان اطراف دور می زدند و با فراهم شدن موقعیت مناسب، دو نفر از سارقان به سمت خودروی پارک شده می رفتند. یکی از آن ها سپر خودرو را بالا می‌کشید و دیگری با یک ضربه چرخ را از توپی خارج می کرد و خودرو را در همان حال روی آسفالت خیابان رها می کردند و با گذاشتن چرخ سرقتی در صندوق عقب پراید سیاه، بلافاصله از محل می گریختند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که مال باخته دیگری با شناسایی اعضای باند مدعی شد که آنان به انباری منزل وی در خیابان شیخ مفید دستبرد زده و مقادیر زیادی از اموال او را به سرقت برده اند. سرهنگ دهقان پور همچنین به دستگیری مالخر این پرونده در خیابان طرحچی نیز اشاره کرد و افزود: در پی اعترافات سارقان مبنی بر این که چرخ های مسروقه را به یک خریدار ضایعات تبعه خارجی می فروشند، بی درنگ نیروهای عملیاتی با کسب مجوز قضایی، این مالخر ۳۵ ساله تبعه خارجی را هم در حالی دستگیر کردند که اعضای باند معروف به «دایی» ادعا می کنند فقط به خودروهای پژو ۲۰۶ و سمند دستبرد زده اند اما با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده برای ریشه یابی کامل و بررسی همه جوانب آن در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی غرب مشهد قرار گرفت.

او یادآور شد: در همین حال بررسی های ویژه افسران تجسس کلانتری هفت تیر نشان داد که اعضای باند نه تنها منزل مسکونی را به نام زن ۲۵ ساله اجاره کرده اند بلکه هنگام ارتکاب جرم او را به همراه خود می بردند تا مردم یا پلیس به آن ها مشکوک نشوند و در پوشش تردد خانوادگی سرقت های خود را انجام دهند.

منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟