طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآنی استان همدان در صندوق اعتباری هنر آغاز شد


طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآنی استان همدان در صندوق اعتباری هنر آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر در سطح استان از امروز(اول اسفند) آغاز شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی روز یک‌شنبه با اعلام این خبر افزود: دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: در نخستین گام برای اجرای این طرح، آیین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفته و آیین نامه جدیدی با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شده است.

احسانی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید، فعالان قرآن و عترت در ۱۰ گروه اصلی دسته بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس گروه نخست شامل قاریان و مُرتّلان قرآن کریم و گروه دوم شامل حافظان قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد: گروه سوم نیز شامل حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، گروه چهارم شامل اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت و گروه پنجم هم خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، داوران مسابقات قرآن کریم، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، فعالان حوزه آواها و نغمات دینی، طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت و مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که می توانند عضو این صندوق شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس این طرح کلیه فعالان قرآن و عترت عضو صندوق باید از امروز یکشنبه اول اسفند ماه با مراجعه به سامانه حمد به نشانی www.qia.ir اقدام به ثبت نام دوباره بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» کنند.

«آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» را سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی