تاکید بر ایستادگی قضات در مقابل هنجار شکنی‌ها


تاکید بر ایستادگی قضات در مقابل هنجار شکنی‌ها

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام پورخاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت و تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف بعثت انبیا برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است. مرجع تقلید شیعیان در...

تاکید بر ایستادگی قضات در مقابل هنجار شکنی‌ها
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام پورخاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت و تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف بعثت انبیا برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزود: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام می‌باشد و به گواه تاریخ امیرمومنان علی (علیه السلام) برترین اسوه عدالت پیشگان است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه حضرت امیر مؤمنان به مالک اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزود: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

وی در ادامه با تاکید استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضائی تصریح کرد: باید در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

مرجع تقلید شیعیان خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مهم دانست و افزود: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه چند روز قبل شاهد هنجار شکنی هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد. در صورتی که فلسفه انقلاب و هدف امام (رحمت الله علیه) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب عنوان کرد: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا