راهنمای خرید کولر گازی؛ مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما


راهنمای خرید کولر گازی؛ مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما

ما انسان ها در موقع خرید کردن یک عادت بد داریم که بیشتر مواقع باعث می شود یک خرید نادرست انجام دهیم. اول محصول را می خریم بعد در موردش فکر می کنیم و جنبه های مختلف آن را بررسی می کنیم، اینجا دقیقاً نقطه ای است که نقاط ضعف محصول جدیدمان نمایان می شوند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام افرالند، بیاید این بار داستان را تغییر دهیم. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام مدل کولر گازی را بخرید، حسابی تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات مورد نیاز را بررسی کنید. ما در ادامه می خواهیم راهنمای خرید کولر گازی را شرح دهیم و نکاتی که فراموش کردنشان باعث می شود حسرت به دل بمانید را مطرح می کنیم.

انواع کولر گازی

به طور کلی ۳ نوع کولر گازی وجود دارند که هر کدام مشخصه خاصی برای خودشان دارند و بسته به اینکه در چه شرایطی باشید مدل متفاوتی را انتخاب می کنید.

کولر گازی اسپلیت: محبوب ترین نوع کولر گازی مدل های اسپلیت هستند چون در بخش داخلی و خارجی دارند و به نسبت دو مدل دیگر برای استفاده در منزل شیک تر هستند. اسپلیت به دیوار متصل می شود و دارای دمای فقط سرد یا سرد و گرم است. قیمت این مدل کولر گازی به نسبت دو مدل دیگر کمی گران تر است. کولر گازی پنجره ای: مدل پنجره ای برای افرادی که فضای زیادی ندارند یا مستاجر هستند بیشتر کاربرد دارد، چون در پنجره نصب می شود. البته مصرف برق کولر گازی پنجره ای زیاد است و به همین دلیل به نسبت دو مدل دیگر کمی قبض های تان سنگین تر می شود. کولر گازی ایستاده: اگر نه می توانید کولر را به دیوار وصل کنید و نه آن را در پنجره قرار دهید باید کولر گازی ایستاده خریداری کنید. البته این مدل بیشتر اداری بوده و کمتر در منازل استفاده می شود ولی برخی افراد با توجه به محدودیت هایی که در منزل استجاری دارند نمی توانند گزینه های دیگر را انتخاب کنند.

راهنمای خرید کولر گازی؛ مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما

نوع موتور – کمپروسور کولر گازی

به طور کلی ۳ نوع کمپروسور داریم و هر کدام با توجه به نحوه فشرده سازی هوا از هم متمایز می شوند. دانستن نحوه عملکرد موتور خیلی مهم نیست ولی این را بدانید که موتور پیستونی قوی تر (و پرمصرف تر) است و دو مدل روتاری و اسکرول تا حدودی در سطح هم قرار دارند(اسکرول بهتر است). یکی دیگر از موضوعات مهم این بخش نوع موتور T۱ یا T۳ است که مدل T۱ برای نواحی معتدل – کوهستانی مناسب تر است اما T۳ موتور سنگین و برای نواحی گرم و خشک (خیلی گرم و خشک) مناسب تر است.

نوع رادیات

به طور کلی بیشتر کولر گازی های بازار از رادیات آلومینومی (آبی) استفاده می کنند چون قیمت آن ها بصرفه تر است ولی کیفیت رادیات مسی (طلایی) بهتر است و به دنبال آن قیمت کولر گازی بیشتر خواهد بود. نکته مهم برای مناطق شمالی و مرطوب این است که حتماً سعی کنید از رادیات طلایی (مسی) استفاده کنید، چون رطوبت باعث زنگ زدگی در مدل های آلومینومی می شود ولی در رادیات های طلایی این مشکل دیده نمی شود.

نوع گاز مصرفی

در حال حاضر بیشتر کولر گازی های موجود در بازار از گاز R۴۱۰ استفاده می کنند چون زیست دوست تر است اما برخی از مدل های ارزان قیمت در بازار هستند که از گاز R۲۲ استفاده می کنند. سرمایش گاز R۴۱۰ بیشتر است و به صورت کلی بهتر از گاز قدیمی تر R۲۲ است. سعی کنید کمی بیشتر هزینه کنید ولی کولر گازی با گاز R۴۱۰ خریداری کنید.

کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر یکی از مدل های پرطرفدار امروزی است که مصرف انرژی پایین تری از مدل های معمولی دارد. به طور کلی هر مدل با داشتن برد اینورتر می تواند از این قابلیت استفاده کند ولی ترجیحاً مدلی را خریداری کنید که به صورت سرخود برد اینورتر داشته باشد. مدل های اینورتر دار علاوه بر مصرف انرژی پایین تر، صدای کمتری دارند و در نهایت عملکرد بهترین ارائه می دهند، پس ارزش کمی هزینه بیشتر را دارند.

کدام کولر گازی برای کدام شهر؟

در جدول زیر کولر گازی های موجود در بازار را لیست کرده ایم و به شما می گوییم که برای هر منطقه کدام کولر گازی مناسب تر است، تا انتخابی درست و آگاهانه داشته باشید.

راهنمای خرید کولر گازی؛ مناسب ترین اسپلیت برای شهر شما

مدل مشخصه بارز
کولر گازی یونیوا کم مصرف + قیمت مناسب
کولر گازی ایوولی مصرف پایین + ارزان قیمت
کولر گازی زانتی اقتصادی + امکانات پیشرفته
کولر گازی جنرال (مکس، گلد، DN) طراحی متفاوت + اصالت کالا
کولر گازی گری (اکسنت، کیوفورماتیک، اسفورماتیک، لومو) قیمت مناسب + اعتبار اثبات شده
کولر گازی ال جی(آی کنترل، دوال اینورتر، آرت کول) کم مصرف ترین کولر گازی
کولر گازی اُجنرال قدرت بالا مخصوص مناطق خیلی گرم
مدل کولر گازی منطقه جغرافیایی
یونیوا + ایوولی + زانتی + جنرال شمال کشور + تهران
گری شهرهای بالاتر از مرکز کشور
ال جی مرکز + جنوب شرقی + جنوب غربی
اُجنرال جنوب کشور
تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

با توجه به اینکه قیمت کولر گازی بالا است و یک سرمایه گذاری مهم برای منازل است، مدل های تقلبی بسیار زیادی در بازار وجود دارند که ممکن است دامن گیر خریداران باشند. قبل از خرید حتماً مقاله راهنمای تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی افرالند را مطالعه نمائید و به نکات گفته شده دقت کنید تا یک خرید مطمئن، آگاهانه و درست انجام دهید. در ضمن برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کولر گازی اصلی با قیمت مناسب می توانید با کارشناسان فروش افرالند در تماس باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان