قفل بازار خودرو با وجود کاهش قیمت‌ها شکسته نشد


قفل بازار خودرو با وجود کاهش قیمت‌ها شکسته نشد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: بازار خودرو این روزها در آرامش و رکود کامل به سر می‌برد و مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: بازار خودرو این روزها در آرامش و رکود کامل به سر می‌برد و مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، سعید موتمنی اظهار داشت: بازار خودرو این روزها در آرامش و رکود کامل به سر می‌برد و مشتری برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.
وی در خصوص تاثیر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقال خودرو بر قیمت‌ها و میزان معاملات افزود: پرداختی مازاد تاثیری بر بازار ندارد و صرفا در زمان تحویل خودرو از کارخانه بر قیمت‌‌‌ها افزوده می‌شود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: به دلیل کاهش قیمت ارز تا کانال 26 هزار تومان، مشتری در انتظار ثبات بازار دست از خرید می‌کشد تا شاید قیمت‌ها ریزش بیشتری را تجربه کند.
موتمنی با بیان اینکه قیمت خودرو در هفته‌های اخیر 2 تا 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، تصریح کرد: با این وجود بازار ضعیف بوده و معامله‌ای انجام نمی‌شود.
وی در خصوص بیشترین کاهش قیمت به برخی از خودروهای پرتیراژ و مونتاژی از قبیل پژو 206 تیپ 2 و هایما اشاره کرد و افزود: هایما S5 توربو پلاس از 755 میلیون تومان به حدود 745 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و پژو 206 تیپ 2 از 271 میلیون تومان به 267 میلیون تومان رسیده است. پژو پارس با قیمت 280 میلیون تومان با قیمت 277 میلیون تومان و رانا پلاس با کاهش دو تا سه میلیون تومانی با قیمت 267 میلیون تومان به فروش می‌رسد. دنا پلاس توربو از 491 میلیون تا 477 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. اما در این میان خودروی سمند تغییر قیمت چندانی نداشته و با قیمت 268 میلیون تومان عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص محصولات گروه سایپا بیان کرد: تیبا صندوقدار از 181 میلیون تومان به 177 میلیون تومان، تیبا دو با مبلغ 184 میلیون تومان، کوئیک اتومات از 288 میلیون تومان به 284 تومان رسیده است.
موتمنی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها بازار خودرو به طور کلی قفل است و افزایش قیمت مشهود نیست و تنها شاهد ثبات قیمت در برخی از خودروها بوده‌ایم. این قیمت‌ها اعلامی از سوی فروشندگان خودرو بوده و ثابت نیستند و در شرایط کنونی بازار به اصطلاح نخر، خریدی بر اساس این قیمت‌ها انجام نمی شود و برخی از فروشندگان نیز بنا بر ضرورت ممکن است قیمتی پایین‌تر اعلام نمایند. در این روزها خریداران تعیین‌کننده قیمت خودرو در بازار هستند نه فروشندگان.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس